Keiko Abe:Prism című művének tanulása – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di progetto
Settore
Oktatás
Argomento / Materia
Zeneoktatás, dallam-ütőhangszerek
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Információs műveltség
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
hangszerbiztonság, memória, kottaolvasási kézség
Metodo didattico
projektalapú tanulás
Obiettivi di apprendimento
Az óra végére a diák az előre meghatározott zenei szakaszt megtanulja.
Strumenti necessari
Marimba-ütőhangszeres dallamhangszer, ritmus hangszerek
Durata
60 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

Az óra előtt a tanuló megkapta a kottákat, amiből az órán tanulni fogunk. Ezen kivül egy youtube-linket is kapott, amin meghallgathatja a művet, amivel foglalkozni fogunk.

Introduzione e preparazione della lezione / project task

Megérkezés, a tanuló üdvözlése, megfelelő mentális állapotba hozása. Technikai bemelegítés. Az általános fizikai állapotok edzése, illetve az új anyagban előforduló technikai nehézségek előkészítése.

Realizzazione della lezione / project task

Az óra új anyagának ABC-s hangonkénti átnézése. A kotta egyéb információinak átbeszélése. Ez után lassan, részenként játszuk le az új anyagot, az esetleges hibákat azonnal korrigálva. Ahogy egyre biztosabbá válik, úgy fokozzuk a tempót, illetve a zenei és technikai megformálás (kifejezés, dinamika, kézrendek, technikai kivitelezés) is ebben a szakaszban történik meg. A többször átgyakorolt anyagot ezután memorizáljuk. Átbeszéljük, hogy mi a kiírt tempókövetelmény és mi a megfelelő gyakorlási módszer ennek elérésére.

Altro
laptop, YouTube
Programma di valutazione

A új anyag zenei összefoglalása után szóban is megbeszéljük az órai haladást, a kívánt gyakorlási mennyiségeket és a következő alkalomra vonatkozó terveinket. Az óra lezárásaként ritmushangszereken gyakorlunk, hogy a változatosság és az élmény-szerű befejezés is az óra része lehessen.

Compiti a casa, project task

A házi feladatot mindig felírjuk és közösen át is beszéljük, hogy tudatosuljon a feladat és ne legyen félreérthető, hogy otthon mivel kell foglalkozni.