Keiko Abe:Prism című művének tanulása – Óraterv

Terv típusa
Projektterv
Szektor
Oktatás
Témakör, tanulási terület
Zeneoktatás, dallam-ütőhangszerek
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Információs műveltség
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
hangszerbiztonság, memória, kottaolvasási kézség
Módszer, tanulásszervezési
projektalapú tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diák az előre meghatározott zenei szakaszt megtanulja.
Szükséges eszközök
Marimba-ütőhangszeres dallamhangszer, ritmus hangszerek
Időtartam
60 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Az óra előtt a tanuló megkapta a kottákat, amiből az órán tanulni fogunk. Ezen kivül egy youtube-linket is kapott, amin meghallgathatja a művet, amivel foglalkozni fogunk.

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Megérkezés, a tanuló üdvözlése, megfelelő mentális állapotba hozása. Technikai bemelegítés. Az általános fizikai állapotok edzése, illetve az új anyagban előforduló technikai nehézségek előkészítése.

Az óra / projekt megvalósítása

Az óra új anyagának ABC-s hangonkénti átnézése. A kotta egyéb információinak átbeszélése. Ez után lassan, részenként játszuk le az új anyagot, az esetleges hibákat azonnal korrigálva. Ahogy egyre biztosabbá válik, úgy fokozzuk a tempót, illetve a zenei és technikai megformálás (kifejezés, dinamika, kézrendek, technikai kivitelezés) is ebben a szakaszban történik meg. A többször átgyakorolt anyagot ezután memorizáljuk. Átbeszéljük, hogy mi a kiírt tempókövetelmény és mi a megfelelő gyakorlási módszer ennek elérésére.

Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
laptop, YouTube
Értékelési terv

A új anyag zenei összefoglalása után szóban is megbeszéljük az órai haladást, a kívánt gyakorlási mennyiségeket és a következő alkalomra vonatkozó terveinket. Az óra lezárásaként ritmushangszereken gyakorlunk, hogy a változatosság és az élmény-szerű befejezés is az óra része lehessen.

Házi feladat, projektfeladat

A házi feladatot mindig felírjuk és közösen át is beszéljük, hogy tudatosuljon a feladat és ne legyen félreérthető, hogy otthon mivel kell foglalkozni.