Keiko Abe:Prism című művének tanulása – Óraterv

Terv típusa
Projektterv
Bővebb szakterület
Pedagógia, oktatás
Témakör, tanulási terület
Zeneoktatás, dallam-ütőhangszerek
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Információs műveltség
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Feljesztendő szakmai/tantárgyi készségek
hangszerbiztonság, memória, kottaolvasási kézség
Tanítási, tanulásszervezési módszer
projektalapú tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diák az előre meghatározott zenei szakaszt megtanulja.
Szükséges eszközök
Marimba-ütőhangszeres dallamhangszer, ritmus hangszerek
Időtartam
60 perc
Előre kiadott anyagok

Az óra előtt a tanuló megkapta a kottákat, amiből az órán tanulni fogunk. Ezen kivül egy youtube-linket is kapott, amin meghallgathatja a művet, amivel foglalkozni fogunk.

Bevezető rész, előkészítés

Megérkezés, a tanuló üdvözlése, megfelelő mentális állapotba hozása. Technikai bemelegítés. Az általános fizikai állapotok edzése, illetve az új anyagban előforduló technikai nehézségek előkészítése.

Megvalósítás részletes tervezése

Az óra új anyagának ABC-s hangonkénti átnézése. A kotta egyéb információinak átbeszélése. Ez után lassan, részenként játszuk le az új anyagot, az esetleges hibákat azonnal korrigálva. Ahogy egyre biztosabbá válik, úgy fokozzuk a tempót, illetve a zenei és technikai megformálás (kifejezés, dinamika, kézrendek, technikai kivitelezés) is ebben a szakaszban történik meg. A többször átgyakorolt anyagot ezután memorizáljuk. Átbeszéljük, hogy mi a kiírt tempókövetelmény és mi a megfelelő gyakorlási módszer ennek elérésére.

Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
laptop, YouTube
Értékelési terv

A új anyag zenei összefoglalása után szóban is megbeszéljük az órai haladást, a kívánt gyakorlási mennyiségeket és a következő alkalomra vonatkozó terveinket. Az óra lezárásaként ritmushangszereken gyakorlunk, hogy a változatosság és az élmény-szerű befejezés is az óra része lehessen.

Feladatok

A házi feladatot mindig felírjuk és közösen át is beszéljük, hogy tudatosuljon a feladat és ne legyen félreérthető, hogy otthon mivel kell foglalkozni.