barokk fuvolaszonáták – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt projekta
Sector
Művészetek és humán tudományok
Tema, učno področje
barokk stílus
Poklicni predmet(i)
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
stílusérzék fejlesztése, előadásmód
Metoda poučevanja
projektalapú tanulás
Cilji učenja in razvoja
A projekt végére a tanulók képesek lesznek barokk szonáták kotta alapján történő értelmezésére, stílusos előadásmódjára,
Koncepti
tempójelzések, dinamika, diszitések
Potrebna orodja
laptop
Trajanje
1 hónap
Gradiva, ki se izdajo pred poukom ali za projekt

Kotta

Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

A projekt bevezető részeként, az első órán eljátszom a diáknak a darabot. Megbeszéljük azokat az információkat, amelyeket a kotta alapján azonnal látunk: szonáta műfajának jelentése, jellemzői, tételek felépítése, előjegyzés, ütemmutató, tempójelzések, zenei jelzések. Feladom neki következő órára az alapok kigyakorlását: helyes ritmus és hangok, egyelőre számára kényelmes tempóban.

Izvajanje učne ure/projekta

A következő órán, amennyiben a diák megtanulta a kottát, megbeszéljük a korszakra jellemző stílusjegyeket, helyes tempót, karaktereket. A  diák tehetségének, technikai felkészültségének megfelelő szintre hozzuk fel a darabot, majd a youtube.com segítségével több előadótól is meghallgatjuk a művet. Ennek folytatását adom fel otthoni házi feladatnak, melyből a növendékeknek egy kritikát kell írniuk.

 

A 3. órán zongorás próba keretében okostelefon segítségével videót készítek a növendékek előadásáról, mintha egy online koncert teremben lennénk, melyet elküldök a Szüleiknek. 

Drugo orodje, ki ni vključeno v prejšnji seznam
youtube.com word
Načrt vrednotenja

Értékelésnél figyelmbe a veszem a növendék aktivitását, szorgalmát. a projekt eleve csak abban az esetben valósítható meg maradéktalanul, ha a növendék a darabot kigyakorolta.

Diferenciacija

Mivel művészetoktatásról van szó, differenciálni alapvetően a darab feladásakor tudok: Mindenkinek a képességéhez mérten megvalósítható szonátát adok fel, így objektívebben tudom a havi osztályzatba beleszámítani az elkészült munkát.

Domača naloga, projektna naloga

Házi feladatként feladom növendékeimnek, hogy a saját darabjukat több előadótól is meghallgatva írjanak egy kritikát word formátumban. Írják le melyik előadás tetszett és miért