barokk fuvolaszonáták – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di progetto
Settore
Művészetek és humán tudományok
Argomento / Materia
barokk stílus
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
stílusérzék fejlesztése, előadásmód
Metodo didattico
projektalapú tanulás
Obiettivi di apprendimento
A projekt végére a tanulók képesek lesznek barokk szonáták kotta alapján történő értelmezésére, stílusos előadásmódjára,
Concetti
tempójelzések, dinamika, diszitések
Strumenti necessari
laptop
Durata
1 hónap
Materials to be shared before the lesson/project task

Kotta

Introduzione e preparazione della lezione / project task

A projekt bevezető részeként, az első órán eljátszom a diáknak a darabot. Megbeszéljük azokat az információkat, amelyeket a kotta alapján azonnal látunk: szonáta műfajának jelentése, jellemzői, tételek felépítése, előjegyzés, ütemmutató, tempójelzések, zenei jelzések. Feladom neki következő órára az alapok kigyakorlását: helyes ritmus és hangok, egyelőre számára kényelmes tempóban.

Realizzazione della lezione / project task

A következő órán, amennyiben a diák megtanulta a kottát, megbeszéljük a korszakra jellemző stílusjegyeket, helyes tempót, karaktereket. A  diák tehetségének, technikai felkészültségének megfelelő szintre hozzuk fel a darabot, majd a youtube.com segítségével több előadótól is meghallgatjuk a művet. Ennek folytatását adom fel otthoni házi feladatnak, melyből a növendékeknek egy kritikát kell írniuk.

 

A 3. órán zongorás próba keretében okostelefon segítségével videót készítek a növendékek előadásáról, mintha egy online koncert teremben lennénk, melyet elküldök a Szüleiknek. 

Altro
youtube.com word
Programma di valutazione

Értékelésnél figyelmbe a veszem a növendék aktivitását, szorgalmát. a projekt eleve csak abban az esetben valósítható meg maradéktalanul, ha a növendék a darabot kigyakorolta.

Differenziazione

Mivel művészetoktatásról van szó, differenciálni alapvetően a darab feladásakor tudok: Mindenkinek a képességéhez mérten megvalósítható szonátát adok fel, így objektívebben tudom a havi osztályzatba beleszámítani az elkészült munkát.

Compiti a casa, project task

Házi feladatként feladom növendékeimnek, hogy a saját darabjukat több előadótól is meghallgatva írjanak egy kritikát word formátumban. Írják le melyik előadás tetszett és miért