barokk fuvolaszonáták – Óraterv

Terv típusa
Projektterv
Bővebb szakterület
Kreatív szakmák, művészetek
Témakör, tanulási terület
barokk stílus
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Feljesztendő szakmai/tantárgyi készségek
stílusérzék fejlesztése, előadásmód
Tanítási, tanulásszervezési módszer
projektalapú tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
A projekt végére a tanulók képesek lesznek barokk szonáták kotta alapján történő értelmezésére, stílusos előadásmódjára,
Fogalmak
tempójelzések, dinamika, diszitések
Szükséges eszközök
laptop
Időtartam
1 hónap
Előre kiadott anyagok

Kotta

Bevezető rész, előkészítés

A projekt bevezető részeként, az első órán eljátszom a diáknak a darabot. Megbeszéljük azokat az információkat, amelyeket a kotta alapján azonnal látunk: szonáta műfajának jelentése, jellemzői, tételek felépítése, előjegyzés, ütemmutató, tempójelzések, zenei jelzések. Feladom neki következő órára az alapok kigyakorlását: helyes ritmus és hangok, egyelőre számára kényelmes tempóban.

Megvalósítás részletes tervezése

A következő órán, amennyiben a diák megtanulta a kottát, megbeszéljük a korszakra jellemző stílusjegyeket, helyes tempót, karaktereket. A  diák tehetségének, technikai felkészültségének megfelelő szintre hozzuk fel a darabot, majd a youtube.com segítségével több előadótól is meghallgatjuk a művet. Ennek folytatását adom fel otthoni házi feladatnak, melyből a növendékeknek egy kritikát kell írniuk.

 

A 3. órán zongorás próba keretében okostelefon segítségével videót készítek a növendékek előadásáról, mintha egy online koncert teremben lennénk, melyet elküldök a Szüleiknek. 

Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
youtube.com word
Értékelési terv

Értékelésnél figyelmbe a veszem a növendék aktivitását, szorgalmát. a projekt eleve csak abban az esetben valósítható meg maradéktalanul, ha a növendék a darabot kigyakorolta.

Differenciálás

Mivel művészetoktatásról van szó, differenciálni alapvetően a darab feladásakor tudok: Mindenkinek a képességéhez mérten megvalósítható szonátát adok fel, így objektívebben tudom a havi osztályzatba beleszámítani az elkészült munkát.

Feladatok

Házi feladatként feladom növendékeimnek, hogy a saját darabjukat több előadótól is meghallgatva írjanak egy kritikát word formátumban. Írják le melyik előadás tetszett és miért