barokk fuvolaszonáták – Óraterv

Terv típusa
Projektterv
Szektor
Művészetek és humán tudományok
Témakör, tanulási terület
barokk stílus
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
stílusérzék fejlesztése, előadásmód
Módszer, tanulásszervezési
projektalapú tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
A projekt végére a tanulók képesek lesznek barokk szonáták kotta alapján történő értelmezésére, stílusos előadásmódjára,
Fogalmak
tempójelzések, dinamika, diszitések
Szükséges eszközök
laptop
Időtartam
1 hónap
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Kotta

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

A projekt bevezető részeként, az első órán eljátszom a diáknak a darabot. Megbeszéljük azokat az információkat, amelyeket a kotta alapján azonnal látunk: szonáta műfajának jelentése, jellemzői, tételek felépítése, előjegyzés, ütemmutató, tempójelzések, zenei jelzések. Feladom neki következő órára az alapok kigyakorlását: helyes ritmus és hangok, egyelőre számára kényelmes tempóban.

Az óra / projekt megvalósítása

A következő órán, amennyiben a diák megtanulta a kottát, megbeszéljük a korszakra jellemző stílusjegyeket, helyes tempót, karaktereket. A  diák tehetségének, technikai felkészültségének megfelelő szintre hozzuk fel a darabot, majd a youtube.com segítségével több előadótól is meghallgatjuk a művet. Ennek folytatását adom fel otthoni házi feladatnak, melyből a növendékeknek egy kritikát kell írniuk.

 

A 3. órán zongorás próba keretében okostelefon segítségével videót készítek a növendékek előadásáról, mintha egy online koncert teremben lennénk, melyet elküldök a Szüleiknek. 

Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
youtube.com word
Értékelési terv

Értékelésnél figyelmbe a veszem a növendék aktivitását, szorgalmát. a projekt eleve csak abban az esetben valósítható meg maradéktalanul, ha a növendék a darabot kigyakorolta.

Differenciálás

Mivel művészetoktatásról van szó, differenciálni alapvetően a darab feladásakor tudok: Mindenkinek a képességéhez mérten megvalósítható szonátát adok fel, így objektívebben tudom a havi osztályzatba beleszámítani az elkészült munkát.

Házi feladat, projektfeladat

Házi feladatként feladom növendékeimnek, hogy a saját darabjukat több előadótól is meghallgatva írjanak egy kritikát word formátumban. Írják le melyik előadás tetszett és miért