barokk fuvolaszonáták – lesson / project plan

Type of plan
Project plan
Sector
Művészetek és humán tudományok
Topic, learning area
barokk stílus
Vocational subjects
Grade
Competences, skills to be developed
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Professional competences, skills to be developed
stílusérzék fejlesztése, előadásmód
Teaching method
projektalapú tanulás
Learning and development goals
A projekt végére a tanulók képesek lesznek barokk szonáták kotta alapján történő értelmezésére, stílusos előadásmódjára,
Concepts
tempójelzések, dinamika, diszitések
Required tools
laptop
Duration
1 hónap
Materials released before class or for a project

Kotta

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

A projekt bevezető részeként, az első órán eljátszom a diáknak a darabot. Megbeszéljük azokat az információkat, amelyeket a kotta alapján azonnal látunk: szonáta műfajának jelentése, jellemzői, tételek felépítése, előjegyzés, ütemmutató, tempójelzések, zenei jelzések. Feladom neki következő órára az alapok kigyakorlását: helyes ritmus és hangok, egyelőre számára kényelmes tempóban.

Implementation of the lesson / project plan

A következő órán, amennyiben a diák megtanulta a kottát, megbeszéljük a korszakra jellemző stílusjegyeket, helyes tempót, karaktereket. A  diák tehetségének, technikai felkészültségének megfelelő szintre hozzuk fel a darabot, majd a youtube.com segítségével több előadótól is meghallgatjuk a művet. Ennek folytatását adom fel otthoni házi feladatnak, melyből a növendékeknek egy kritikát kell írniuk.

 

A 3. órán zongorás próba keretében okostelefon segítségével videót készítek a növendékek előadásáról, mintha egy online koncert teremben lennénk, melyet elküldök a Szüleiknek. 

Other tool not included in the previous list
youtube.com word
Evaluation plan

Értékelésnél figyelmbe a veszem a növendék aktivitását, szorgalmát. a projekt eleve csak abban az esetben valósítható meg maradéktalanul, ha a növendék a darabot kigyakorolta.

Differentiation

Mivel művészetoktatásról van szó, differenciálni alapvetően a darab feladásakor tudok: Mindenkinek a képességéhez mérten megvalósítható szonátát adok fel, így objektívebben tudom a havi osztályzatba beleszámítani az elkészült munkát.

Homework, project task

Házi feladatként feladom növendékeimnek, hogy a saját darabjukat több előadótól is meghallgatva írjanak egy kritikát word formátumban. Írják le melyik előadás tetszett és miért