- Loghează-te sau înregistrează-te să postezi comentarii
Kotta
A projekt bevezető részeként, az első órán eljátszom a diáknak a darabot. Megbeszéljük azokat az információkat, amelyeket a kotta alapján azonnal látunk: szonáta műfajának jelentése, jellemzői, tételek felépítése, előjegyzés, ütemmutató, tempójelzések, zenei jelzések. Feladom neki következő órára az alapok kigyakorlását: helyes ritmus és hangok, egyelőre számára kényelmes tempóban.
A következő órán, amennyiben a diák megtanulta a kottát, megbeszéljük a korszakra jellemző stílusjegyeket, helyes tempót, karaktereket. A diák tehetségének, technikai felkészültségének megfelelő szintre hozzuk fel a darabot, majd a youtube.com segítségével több előadótól is meghallgatjuk a művet. Ennek folytatását adom fel otthoni házi feladatnak, melyből a növendékeknek egy kritikát kell írniuk.
A 3. órán zongorás próba keretében okostelefon segítségével videót készítek a növendékek előadásáról, mintha egy online koncert teremben lennénk, melyet elküldök a Szüleiknek.
Értékelésnél figyelmbe a veszem a növendék aktivitását, szorgalmát. a projekt eleve csak abban az esetben valósítható meg maradéktalanul, ha a növendék a darabot kigyakorolta.
Mivel művészetoktatásról van szó, differenciálni alapvetően a darab feladásakor tudok: Mindenkinek a képességéhez mérten megvalósítható szonátát adok fel, így objektívebben tudom a havi osztályzatba beleszámítani az elkészült munkát.
Házi feladatként feladom növendékeimnek, hogy a saját darabjukat több előadótól is meghallgatva írjanak egy kritikát word formátumban. Írják le melyik előadás tetszett és miért