Komplex korai fejlesztés – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Egészségügy és jólét
Tema, učno področje
Komplex korai fejlesztés, beszédindítás, szenzoros integráció fejlesztése
Poklicni predmet(i)
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
Szociális, kommunikációs, pszichomotoros
Metoda poučevanja
játékosítás
Cilji učenja in razvoja
figyelem felkeltése, fenntartása, közös figyelmi fókusz kialakítása, szenzoros integráció fejlesztése: egyensúly fejlesztése, taktilis érzékelés fejlesztése, reflexleépítés
Koncepti
Kutya, "vau-vau", tárgy-kép egyeztetés,
Potrebna orodja
Karikák, babzsák, képeskönyvek, fotó, plüss kutyák, buborékfújó, hangszerek, állatos formabeillesztő, Én is tudok beszélni könyv, Tornatermi eszközök: alagút, csúszda, létra, tornapad, hupple, dyner párnák, matracok, billenőlap, nagylabda.
Trajanje
45 perc
Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

1-5. perc

Egymással szemben ülünk a székeken, a gyermek az anya ölében, az én ölemben baba.

1. Köszönünk egymásnak énekkel "Szia xy, szia, szia..."

2. Mondókák karikával ."Autókázunk", "Megy a vonat kereke", "Hinta-palinta"

3. Mondókák babzsákkal, "Töröm-töröm a diót", "Töröm-töröm a mákot", "Hó, bucc..."

 

Izvajanje učne ure/projekta

5-15. perc

Beszédindítás - hangutánzás, beszédértés fejlesztése

1. Kutya plüssők bemutatása, közben a "Kutyatár elmondása"

2. "Mit mondd a kutya? Vau-vau." - hangutánzás 

3. "Mutasd meg a kutyus szemét, fülét, száját, farkát, pocakját, lábát." - testrészek tanulása

4. "Nézd, itt egy fotó egy kutyáról" - tárgy - fotó egyeztetés

5. "Keressük meg a kutyust a könyvben!" - tárgy - rajz egyeztetés

15-40 perc

Szenzomotoros integráció fejlesztése játékos akadálypályával, beszédindítás 2x ismételjük

1. Billenőlap "Hopp Juliska..."

2. Lépegetés Dyner párnákon, sünis "áú", puha "mmmm" - hangoztatással egybekötött taktilis érzékelés

3. Bordásfalon mászás

4. Csuszás a cszúszdán "Csík-csík-csík..."

5. Létrában járás - szem-láb koordináció fejlesztése

6. Mászás alagútban

7. Tornapadon húzódzkodás - TLR reflex leépítés

8. Ugrás a nagy babzsákba 

9. Ugrálás a nagylabdán. "Ugráljunk, mint a verebek...." - egyensúly fejlesztése

10. Állatos formabeillesztő - állathangok utánzásával, kérésre a megfelelő állat odaadása/ 2. körben "Én is tudok beszélni" c. könyv  hangutánzóinak utánzása

11. Huple - forgás, önálló billegés - egyensúly fejlesztése.

40-45. perc

1. "Vége-vége a játéknak"- néhány játék elpakolása, visszülünk a székekre

2. "Kutyatár" mondóka hangszerrel kísérve, "Esik az eső"

3. Visszajelzés az órán végzett feladatokról, játékokról kiemelve a jó megoldásokat. Taps,

4. Elköszönés.

 

 

Načrt vrednotenja

A foglalkozás alatt folyamatos, időben közvetlen visszajelzés a gyermek és a szülő számára is. A végén összefoglaló értékelés, taps. 

Domača naloga, projektna naloga

Otthon nézegessék az "Én is tudok beszélni" c. könyv képeit, nevezzék meg, mutassák meg a képeket.

Naponta mondják el plüsskutyákkal a "Kutyatár" c. verset.