Komplex korai fejlesztés – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Egészségügy és jólét
Argomento / Materia
Komplex korai fejlesztés, beszédindítás, szenzoros integráció fejlesztése
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Szociális, kommunikációs, pszichomotoros
Metodo didattico
játékosítás
Obiettivi di apprendimento
figyelem felkeltése, fenntartása, közös figyelmi fókusz kialakítása, szenzoros integráció fejlesztése: egyensúly fejlesztése, taktilis érzékelés fejlesztése, reflexleépítés
Concetti
Kutya, "vau-vau", tárgy-kép egyeztetés,
Strumenti necessari
Karikák, babzsák, képeskönyvek, fotó, plüss kutyák, buborékfújó, hangszerek, állatos formabeillesztő, Én is tudok beszélni könyv, Tornatermi eszközök: alagút, csúszda, létra, tornapad, hupple, dyner párnák, matracok, billenőlap, nagylabda.
Durata
45 perc
Introduzione e preparazione della lezione / project task

1-5. perc

Egymással szemben ülünk a székeken, a gyermek az anya ölében, az én ölemben baba.

1. Köszönünk egymásnak énekkel "Szia xy, szia, szia..."

2. Mondókák karikával ."Autókázunk", "Megy a vonat kereke", "Hinta-palinta"

3. Mondókák babzsákkal, "Töröm-töröm a diót", "Töröm-töröm a mákot", "Hó, bucc..."

 

Realizzazione della lezione / project task

5-15. perc

Beszédindítás - hangutánzás, beszédértés fejlesztése

1. Kutya plüssők bemutatása, közben a "Kutyatár elmondása"

2. "Mit mondd a kutya? Vau-vau." - hangutánzás 

3. "Mutasd meg a kutyus szemét, fülét, száját, farkát, pocakját, lábát." - testrészek tanulása

4. "Nézd, itt egy fotó egy kutyáról" - tárgy - fotó egyeztetés

5. "Keressük meg a kutyust a könyvben!" - tárgy - rajz egyeztetés

15-40 perc

Szenzomotoros integráció fejlesztése játékos akadálypályával, beszédindítás 2x ismételjük

1. Billenőlap "Hopp Juliska..."

2. Lépegetés Dyner párnákon, sünis "áú", puha "mmmm" - hangoztatással egybekötött taktilis érzékelés

3. Bordásfalon mászás

4. Csuszás a cszúszdán "Csík-csík-csík..."

5. Létrában járás - szem-láb koordináció fejlesztése

6. Mászás alagútban

7. Tornapadon húzódzkodás - TLR reflex leépítés

8. Ugrás a nagy babzsákba 

9. Ugrálás a nagylabdán. "Ugráljunk, mint a verebek...." - egyensúly fejlesztése

10. Állatos formabeillesztő - állathangok utánzásával, kérésre a megfelelő állat odaadása/ 2. körben "Én is tudok beszélni" c. könyv  hangutánzóinak utánzása

11. Huple - forgás, önálló billegés - egyensúly fejlesztése.

40-45. perc

1. "Vége-vége a játéknak"- néhány játék elpakolása, visszülünk a székekre

2. "Kutyatár" mondóka hangszerrel kísérve, "Esik az eső"

3. Visszajelzés az órán végzett feladatokról, játékokról kiemelve a jó megoldásokat. Taps,

4. Elköszönés.

 

 

Programma di valutazione

A foglalkozás alatt folyamatos, időben közvetlen visszajelzés a gyermek és a szülő számára is. A végén összefoglaló értékelés, taps. 

Compiti a casa, project task

Otthon nézegessék az "Én is tudok beszélni" c. könyv képeit, nevezzék meg, mutassák meg a képeket.

Naponta mondják el plüsskutyákkal a "Kutyatár" c. verset.