Komplex korai fejlesztés – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Egészségügy és jólét
Topic, learning area
Komplex korai fejlesztés, beszédindítás, szenzoros integráció fejlesztése
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competencies, skills to be developed
Szociális, kommunikációs, pszichomotoros
Teaching method
játékosítás
Learning and development goals
figyelem felkeltése, fenntartása, közös figyelmi fókusz kialakítása, szenzoros integráció fejlesztése: egyensúly fejlesztése, taktilis érzékelés fejlesztése, reflexleépítés
Concepts
Kutya, "vau-vau", tárgy-kép egyeztetés,
Required tools
Karikák, babzsák, képeskönyvek, fotó, plüss kutyák, buborékfújó, hangszerek, állatos formabeillesztő, Én is tudok beszélni könyv, Tornatermi eszközök: alagút, csúszda, létra, tornapad, hupple, dyner párnák, matracok, billenőlap, nagylabda.
Duration
45 perc
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

1-5. perc

Egymással szemben ülünk a székeken, a gyermek az anya ölében, az én ölemben baba.

1. Köszönünk egymásnak énekkel "Szia xy, szia, szia..."

2. Mondókák karikával ."Autókázunk", "Megy a vonat kereke", "Hinta-palinta"

3. Mondókák babzsákkal, "Töröm-töröm a diót", "Töröm-töröm a mákot", "Hó, bucc..."

 

Implementation of the lesson / project plan

5-15. perc

Beszédindítás - hangutánzás, beszédértés fejlesztése

1. Kutya plüssők bemutatása, közben a "Kutyatár elmondása"

2. "Mit mondd a kutya? Vau-vau." - hangutánzás 

3. "Mutasd meg a kutyus szemét, fülét, száját, farkát, pocakját, lábát." - testrészek tanulása

4. "Nézd, itt egy fotó egy kutyáról" - tárgy - fotó egyeztetés

5. "Keressük meg a kutyust a könyvben!" - tárgy - rajz egyeztetés

15-40 perc

Szenzomotoros integráció fejlesztése játékos akadálypályával, beszédindítás 2x ismételjük

1. Billenőlap "Hopp Juliska..."

2. Lépegetés Dyner párnákon, sünis "áú", puha "mmmm" - hangoztatással egybekötött taktilis érzékelés

3. Bordásfalon mászás

4. Csuszás a cszúszdán "Csík-csík-csík..."

5. Létrában járás - szem-láb koordináció fejlesztése

6. Mászás alagútban

7. Tornapadon húzódzkodás - TLR reflex leépítés

8. Ugrás a nagy babzsákba 

9. Ugrálás a nagylabdán. "Ugráljunk, mint a verebek...." - egyensúly fejlesztése

10. Állatos formabeillesztő - állathangok utánzásával, kérésre a megfelelő állat odaadása/ 2. körben "Én is tudok beszélni" c. könyv  hangutánzóinak utánzása

11. Huple - forgás, önálló billegés - egyensúly fejlesztése.

40-45. perc

1. "Vége-vége a játéknak"- néhány játék elpakolása, visszülünk a székekre

2. "Kutyatár" mondóka hangszerrel kísérve, "Esik az eső"

3. Visszajelzés az órán végzett feladatokról, játékokról kiemelve a jó megoldásokat. Taps,

4. Elköszönés.

 

 

Evaluation plan

A foglalkozás alatt folyamatos, időben közvetlen visszajelzés a gyermek és a szülő számára is. A végén összefoglaló értékelés, taps. 

Homework, project task

Otthon nézegessék az "Én is tudok beszélni" c. könyv képeit, nevezzék meg, mutassák meg a képeket.

Naponta mondják el plüsskutyákkal a "Kutyatár" c. verset.