Komplex korai fejlesztés – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Egészségügy és jólét
Témakör, tanulási terület
Komplex korai fejlesztés, beszédindítás, szenzoros integráció fejlesztése
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
Szociális, kommunikációs, pszichomotoros
Módszer, tanulásszervezési
játékosítás
Tanulási, fejlesztési célok
figyelem felkeltése, fenntartása, közös figyelmi fókusz kialakítása, szenzoros integráció fejlesztése: egyensúly fejlesztése, taktilis érzékelés fejlesztése, reflexleépítés
Fogalmak
Kutya, "vau-vau", tárgy-kép egyeztetés,
Szükséges eszközök
Karikák, babzsák, képeskönyvek, fotó, plüss kutyák, buborékfújó, hangszerek, állatos formabeillesztő, Én is tudok beszélni könyv, Tornatermi eszközök: alagút, csúszda, létra, tornapad, hupple, dyner párnák, matracok, billenőlap, nagylabda.
Időtartam
45 perc
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

1-5. perc

Egymással szemben ülünk a székeken, a gyermek az anya ölében, az én ölemben baba.

1. Köszönünk egymásnak énekkel "Szia xy, szia, szia..."

2. Mondókák karikával ."Autókázunk", "Megy a vonat kereke", "Hinta-palinta"

3. Mondókák babzsákkal, "Töröm-töröm a diót", "Töröm-töröm a mákot", "Hó, bucc..."

 

Az óra / projekt megvalósítása

5-15. perc

Beszédindítás - hangutánzás, beszédértés fejlesztése

1. Kutya plüssők bemutatása, közben a "Kutyatár elmondása"

2. "Mit mondd a kutya? Vau-vau." - hangutánzás 

3. "Mutasd meg a kutyus szemét, fülét, száját, farkát, pocakját, lábát." - testrészek tanulása

4. "Nézd, itt egy fotó egy kutyáról" - tárgy - fotó egyeztetés

5. "Keressük meg a kutyust a könyvben!" - tárgy - rajz egyeztetés

15-40 perc

Szenzomotoros integráció fejlesztése játékos akadálypályával, beszédindítás 2x ismételjük

1. Billenőlap "Hopp Juliska..."

2. Lépegetés Dyner párnákon, sünis "áú", puha "mmmm" - hangoztatással egybekötött taktilis érzékelés

3. Bordásfalon mászás

4. Csuszás a cszúszdán "Csík-csík-csík..."

5. Létrában járás - szem-láb koordináció fejlesztése

6. Mászás alagútban

7. Tornapadon húzódzkodás - TLR reflex leépítés

8. Ugrás a nagy babzsákba 

9. Ugrálás a nagylabdán. "Ugráljunk, mint a verebek...." - egyensúly fejlesztése

10. Állatos formabeillesztő - állathangok utánzásával, kérésre a megfelelő állat odaadása/ 2. körben "Én is tudok beszélni" c. könyv  hangutánzóinak utánzása

11. Huple - forgás, önálló billegés - egyensúly fejlesztése.

40-45. perc

1. "Vége-vége a játéknak"- néhány játék elpakolása, visszülünk a székekre

2. "Kutyatár" mondóka hangszerrel kísérve, "Esik az eső"

3. Visszajelzés az órán végzett feladatokról, játékokról kiemelve a jó megoldásokat. Taps,

4. Elköszönés.

 

 

Értékelési terv

A foglalkozás alatt folyamatos, időben közvetlen visszajelzés a gyermek és a szülő számára is. A végén összefoglaló értékelés, taps. 

Házi feladat, projektfeladat

Otthon nézegessék az "Én is tudok beszélni" c. könyv képeit, nevezzék meg, mutassák meg a képeket.

Naponta mondják el plüsskutyákkal a "Kutyatár" c. verset.