Desert Island – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Művészetek és humán tudományok
Tema, učno področje
Conditionals, nyelvtan
Poklicni predmet(i)
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Metoda poučevanja
csoportmunka
játékosítás
Predmet(-i) javnega izobraževanja
Cilji učenja in razvoja
A diákok a korábban elsajátított nyelvtani anyagot dolgozzák fel, gyakorolják
Koncepti
first, second, third conditional
Potrebna orodja
okostelefon
Trajanje
90 perc
Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

Ha lehetne csatolni, akkor ppt, így szerényebb körülmények között a pdf segítségével irányítjuk a kerettörténetet. 

0-5.p. Warm up - A diákok mentimeteren szavakat/kifejezéseket gyűjtenek "desert island" témakörben. 

5-10. p. Shipwreck - A diákok különböző karakterkártyák közül véletlenszerűen választanak egyet maguknak, ami alapján 5 eszközt kell "megmenteniük a süllyedő hajóról". 

 

 

Izvajanje učne ure/projekta

10-30. p. Staying alive - Három csoportot alakítunk véletlenszerűen, innentől kezdve csoportban kell együttműködni. A három csoport három különböző helyen alakul meg: tengerparti részen, hegyvidéki részen, dzsungelben. Itt közösen, a rendelkezésre álló eszközökkel egy házat/menedéket kell tervezniük (papírra rajzolva).

30-45. p. SOS - A diákoknak first conditionalben 10 mondatot kell írniuk redmentára, amik ötletek a menekülésre a szigetről. (pl. If we can cut down a tree, we'll be able to light a huge fire)

45-60. p. A year later - Már minden reményüket elvesztették, hogy megmenekülnek, így second conditionalben kell naplóbejegyzést írni, hogy mit tennének, ha kijutnának. Utána megmutatják ezt valakinek a csoportból, egymás esetleges hibáit kijavítva. 

60-75. p. Escaping - A tanulóknak egy Kahoot kvízt kell megoldaniuk, hogy kijuthassanak a szigetről. 

75-90. p. Back home - A tanulók hármas csoportokban (minden helyszínről egy ember) beszélik meg, hogy miket tapasztaltak a szigeten, mit csináltak, ettek, ittak stb. 

 

Digitalne naprave, ki se uporabljajo za ustvarjanje lastne vsebine
Redmenta
Kahoot
Mentimeter
Načrt vrednotenja

A redmenta esetében tanári értékelés, a Kahoot automatikusan értékeli a válaszokat, tanári értékeléssel kiegészítve, míg az egyik önálló feladatnál társértékelést lehet használni, természetesen adott esetben a tanár segítségét kérve. 

Diferenciacija

A csoportokban általában különböző a tanulók nyelvtudási szintje, így erre kell odafigyelni. Adott esetben a páros munkánál, illetve a hármas csoportoknál ki lehet jelölni úgy a párokat/csoportokat, hogy egy-egy magasabb szinten álló tanuló tudjon segíteni a gyengébbeknek. 

Domača naloga, projektna naloga

OKJ-n nem látom értelmét a házi feladatnak.