Desert Island – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Művészetek és humán tudományok
Topic, learning area
Conditionals, nyelvtan
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Teaching method
csoportmunka
játékosítás
General subject(s)
Learning and development goals
A diákok a korábban elsajátított nyelvtani anyagot dolgozzák fel, gyakorolják
Concepts
first, second, third conditional
Required tools
okostelefon
Duration
90 perc
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Ha lehetne csatolni, akkor ppt, így szerényebb körülmények között a pdf segítségével irányítjuk a kerettörténetet. 

0-5.p. Warm up - A diákok mentimeteren szavakat/kifejezéseket gyűjtenek "desert island" témakörben. 

5-10. p. Shipwreck - A diákok különböző karakterkártyák közül véletlenszerűen választanak egyet maguknak, ami alapján 5 eszközt kell "megmenteniük a süllyedő hajóról". 

 

 

Implementation of the lesson / project plan

10-30. p. Staying alive - Három csoportot alakítunk véletlenszerűen, innentől kezdve csoportban kell együttműködni. A három csoport három különböző helyen alakul meg: tengerparti részen, hegyvidéki részen, dzsungelben. Itt közösen, a rendelkezésre álló eszközökkel egy házat/menedéket kell tervezniük (papírra rajzolva).

30-45. p. SOS - A diákoknak first conditionalben 10 mondatot kell írniuk redmentára, amik ötletek a menekülésre a szigetről. (pl. If we can cut down a tree, we'll be able to light a huge fire)

45-60. p. A year later - Már minden reményüket elvesztették, hogy megmenekülnek, így second conditionalben kell naplóbejegyzést írni, hogy mit tennének, ha kijutnának. Utána megmutatják ezt valakinek a csoportból, egymás esetleges hibáit kijavítva. 

60-75. p. Escaping - A tanulóknak egy Kahoot kvízt kell megoldaniuk, hogy kijuthassanak a szigetről. 

75-90. p. Back home - A tanulók hármas csoportokban (minden helyszínről egy ember) beszélik meg, hogy miket tapasztaltak a szigeten, mit csináltak, ettek, ittak stb. 

 

Used digital devices
Redmenta
Kahoot
Mentimeter
Evaluation plan

A redmenta esetében tanári értékelés, a Kahoot automatikusan értékeli a válaszokat, tanári értékeléssel kiegészítve, míg az egyik önálló feladatnál társértékelést lehet használni, természetesen adott esetben a tanár segítségét kérve. 

Differentiation

A csoportokban általában különböző a tanulók nyelvtudási szintje, így erre kell odafigyelni. Adott esetben a páros munkánál, illetve a hármas csoportoknál ki lehet jelölni úgy a párokat/csoportokat, hogy egy-egy magasabb szinten álló tanuló tudjon segíteni a gyengébbeknek. 

Homework, project task

OKJ-n nem látom értelmét a házi feladatnak. 

Attached file