- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Ha lehetne csatolni, akkor ppt, így szerényebb körülmények között a pdf segítségével irányítjuk a kerettörténetet.
0-5.p. Warm up - A diákok mentimeteren szavakat/kifejezéseket gyűjtenek "desert island" témakörben.
5-10. p. Shipwreck - A diákok különböző karakterkártyák közül véletlenszerűen választanak egyet maguknak, ami alapján 5 eszközt kell "megmenteniük a süllyedő hajóról".
10-30. p. Staying alive - Három csoportot alakítunk véletlenszerűen, innentől kezdve csoportban kell együttműködni. A három csoport három különböző helyen alakul meg: tengerparti részen, hegyvidéki részen, dzsungelben. Itt közösen, a rendelkezésre álló eszközökkel egy házat/menedéket kell tervezniük (papírra rajzolva).
30-45. p. SOS - A diákoknak first conditionalben 10 mondatot kell írniuk redmentára, amik ötletek a menekülésre a szigetről. (pl. If we can cut down a tree, we'll be able to light a huge fire)
45-60. p. A year later - Már minden reményüket elvesztették, hogy megmenekülnek, így second conditionalben kell naplóbejegyzést írni, hogy mit tennének, ha kijutnának. Utána megmutatják ezt valakinek a csoportból, egymás esetleges hibáit kijavítva.
60-75. p. Escaping - A tanulóknak egy Kahoot kvízt kell megoldaniuk, hogy kijuthassanak a szigetről.
75-90. p. Back home - A tanulók hármas csoportokban (minden helyszínről egy ember) beszélik meg, hogy miket tapasztaltak a szigeten, mit csináltak, ettek, ittak stb.
A redmenta esetében tanári értékelés, a Kahoot automatikusan értékeli a válaszokat, tanári értékeléssel kiegészítve, míg az egyik önálló feladatnál társértékelést lehet használni, természetesen adott esetben a tanár segítségét kérve.
A csoportokban általában különböző a tanulók nyelvtudási szintje, így erre kell odafigyelni. Adott esetben a páros munkánál, illetve a hármas csoportoknál ki lehet jelölni úgy a párokat/csoportokat, hogy egy-egy magasabb szinten álló tanuló tudjon segíteni a gyengébbeknek.
OKJ-n nem látom értelmét a házi feladatnak.