Desert Island – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Művészetek és humán tudományok
Thema, Lernbereich
Conditionals, nyelvtan
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Unterrichtsmethode
csoportmunka
játékosítás
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
A diákok a korábban elsajátított nyelvtani anyagot dolgozzák fel, gyakorolják
Konzepte
first, second, third conditional
Erforderliche Werkzeuge
okostelefon
Dauer
90 perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Ha lehetne csatolni, akkor ppt, így szerényebb körülmények között a pdf segítségével irányítjuk a kerettörténetet. 

0-5.p. Warm up - A diákok mentimeteren szavakat/kifejezéseket gyűjtenek "desert island" témakörben. 

5-10. p. Shipwreck - A diákok különböző karakterkártyák közül véletlenszerűen választanak egyet maguknak, ami alapján 5 eszközt kell "megmenteniük a süllyedő hajóról". 

 

 

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

10-30. p. Staying alive - Három csoportot alakítunk véletlenszerűen, innentől kezdve csoportban kell együttműködni. A három csoport három különböző helyen alakul meg: tengerparti részen, hegyvidéki részen, dzsungelben. Itt közösen, a rendelkezésre álló eszközökkel egy házat/menedéket kell tervezniük (papírra rajzolva).

30-45. p. SOS - A diákoknak first conditionalben 10 mondatot kell írniuk redmentára, amik ötletek a menekülésre a szigetről. (pl. If we can cut down a tree, we'll be able to light a huge fire)

45-60. p. A year later - Már minden reményüket elvesztették, hogy megmenekülnek, így second conditionalben kell naplóbejegyzést írni, hogy mit tennének, ha kijutnának. Utána megmutatják ezt valakinek a csoportból, egymás esetleges hibáit kijavítva. 

60-75. p. Escaping - A tanulóknak egy Kahoot kvízt kell megoldaniuk, hogy kijuthassanak a szigetről. 

75-90. p. Back home - A tanulók hármas csoportokban (minden helyszínről egy ember) beszélik meg, hogy miket tapasztaltak a szigeten, mit csináltak, ettek, ittak stb. 

 

Verwendete Anwendungen
Redmenta
Kahoot
Mentimeter
Evaluierungsplan

A redmenta esetében tanári értékelés, a Kahoot automatikusan értékeli a válaszokat, tanári értékeléssel kiegészítve, míg az egyik önálló feladatnál társértékelést lehet használni, természetesen adott esetben a tanár segítségét kérve. 

Differenzierung

A csoportokban általában különböző a tanulók nyelvtudási szintje, így erre kell odafigyelni. Adott esetben a páros munkánál, illetve a hármas csoportoknál ki lehet jelölni úgy a párokat/csoportokat, hogy egy-egy magasabb szinten álló tanuló tudjon segíteni a gyengébbeknek. 

Hausaufgabe, Projektaufgabe

OKJ-n nem látom értelmét a házi feladatnak. 

Angehängte Datei