- Loghează-te sau înregistrează-te să postezi comentarii
- Tárgyi: Szakmai jegyzet, prezentáció (ppt a hitelek témakörhöz kapcsolódóan), számítógép, okostelefon/tablet, feladatlapok, íróeszközök
- Digitális: Internet, grafikai programok, online játékos / tesztfelületek
Az oktató kulcsszerepet tölt be a projekt sikeres megvalósításában: nemcsak bevezeti a tanulókat a témába, hanem végig jelen van támogatóként, irányítóként és értékelőként.
1. Projekt bevezetése
- A projekt elején (1–2 tanórában) ismerteti a projekt témáját, célját, várható tanulási eredményeit és feladatait.
2. Folyamatos jelenlét és szakmai támogatás
- A projekt teljes időtartama alatt elérhető a tanulók számára kérdések, elakadások esetén.
- Segíti az elméleti összefüggések megértését, és biztosítja a szakmai tartalom helyességét.
- Figyelemmel kíséri a tanulók haladását, és időben közbeavatkozik, ha szükséges.
3. Időkeretek és határidők kijelölése
- A tanulók számára világosan megjelöli a projekt részfeladatainak teljesítési határidejét.
- A határidők betartására többszörösen is felhívja a figyelmet (szóban és írásban, pl. a Google Kurzus felületén).
4. Értékelési feladatok ellátása
- Értékeli az egyéni és csoportos munkákat
- A prezentációk során támogatja a tanulók előadói készségének fejlődését.
- Elősegíti a tanulók önértékelését és a projekt tapasztalatainak tudatosítását.
Vázlat készítése a füzetbe (irányított tartalom alapján)
- A hitel fogalma, csoportosítása
- Hitelfajták rövid jellemzése
- A hitelezés folyamata
- Hitelbiztosítékok rendszerének bemutatása, kapcsolódó magyarázó ábra készítése a füzetbe.
- Kreatív rendszerező ábra készítése a fenti négy vázlatponthoz kapcsolódóan.
- Önreflexió írása a füzetbe (6-8 mondat): Mit értett a tanuló a legjobban? Mi okozott nehézséget a feladatmegoldás során?
Csoportos feladatok
- Digitális prezentáció (PowerPoint, Prezi, Canva) (irányított tartalom alapján)
Tartalmi követelmények: Egy választott hitelfajta: Folyószámla hitelkeret, gépjárműhitel, személyi kölcsön, lakáshitel stb. bemutatása min. 3 szabadon választott banki ajánlat összehasonlítása hitelkalkulátor segítségével, döntés a hitellehetőségek közül, indoklással
Formai követelmények:
- A diákon csak kulcsszavak, rövid kifejezések, ábrák, felsorolások szerepelhetnek.
- Teljes mondatokat tilos írni a diába.
- A részletes tartalom nem olvasható a diákról, hanem fejből, szóban kell elmondani, értelmezve és kiegészítve a megjelenített vázlatot.
Prezentáció időtartama: 4–6 perc
- Számolási feladatok közös megoldása
- Oktató által kiadott hiteltörlesztési terv számolási feladatok megoldása
- Csoportos egyeztetés, közös megoldási stratégia
Számonkérő dolgozatok:
- Papíralapú dolgozat: számolási feladatok megoldása
- Redmenta: az interaktív vizsgára orientáló feladatokat tartalmazó záró dolgozat
1. Diagnosztikus értékelés – a projekt elején:
- A projekt bevezetésekor az oktató szóban felméri, hogy a tanulók mit tudnak.
- Célja: az előzetes tudás aktiválása, nem ad jegyet, csak irányt mutat a tanárnak és a tanulónak.
2. Formatív értékelés – a projekt során:
- Az oktató visszajelzéseket ad a tanulók munkájára, segít javítani, kiegészíteni, gondolkodásra ösztönöz. (Pl.: vázlat, fogalomtár, stb. átnézése, kérdéses részek tisztázása)
- Célja: A tanulók megtanulják, hogyan javítsák saját munkájukat.
3. Szummatív értékelés – a projekt folyamatában, illetve végén: összesen 4 db érdemjegy.
3.1. Egyéni feladatok:
- Minden egyéni feladat külön kisjegyet ér (vázlat, ábra, önreflexió)
- A kisjegyek átlagából egy ún. "füzetjegyet" lesz, ami 50%-os súllyal kerül a Krétába
- A csoportos prezentáció teljes értékű, önálló érdemjegyet ad, egyéni szóbeli teljesítmény alapján, ami 100%-os súllyal kerül a Krétába.
- Redmenta feladatlap: A szakmai vizsga százalékos értékhatárainak megfelelő értékelés alapján adott érdemjegy, ami 100%-os súllyal kerül a Krétába.
3.2. Csoportos feladat: A csoportos prezentáció teljes értékű, önálló érdemjegyet ad, egyéni szóbeli teljesítmény alapján, ami 100%-os súllyal kerül a Krétába.
3.3. Számonkérések: Redmenta feladatlap: A szakmai vizsga százalékos értékhatárainak megfelelő értékelés alapján adott érdemjegy, ami 100%-os súllyal kerül a Krétába.
Csoportmunkánál a tanulócsoportok kialakításánál figyelni kell arra, hogy a csoportokba jobb képességű tanulók mellé kevésbé jó képességű tanulók is kerüljenek egy csoportba, hogy megvalósuljon az egymástól való tanulás, a tanulótársak segítése, ösztönzése is.
Vázlatkészítés a füzetbe (irányított tartalom alapján):
- A hitel fogalma, csoportosítása
- Hitelfajták rövid jellemzése
- A hitelezés folyamata
Magyarázó ábra készítése a hitelbiztosítékok rendszeréről.
Kreatív rendszerező ábra készítése a fenti három témáról (vagy digitálisan, vagy füzetbe).
Digitális prezentáció (PowerPoint, Prezi, Canva) (irányított tartalom alapján)
Számonkérő dolgozatok:
- Papíralapú dolgozat: számolási feladatok megoldása
- Redmenta: az interaktív vizsgára orientáló feladatokat tartalmazó záró dolgozat