A tavaszi tömlősgombafajok és szaporodásuk – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Topic, learning area
Vadontermő tavaszi, tömlős nagygombák és szaporodásuk
Vocational subjects
Competences, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competences, skills to be developed
természettudományi kompetenciák • Digitális kompetencia • Tanulás tanulása
Teaching method
csoportmunka
Learning and development goals
Az óra végére diákok képesek lesznek felismerni a tavaszi vadontermő nagygombákat
Concepts
Vadontermő nagygombák közül a tömlősgombákban aszkospórákat találunk:A tömlősgombák (Ascomycota) egyedfejlődése A tömlősgombák nevüket tömlőszerű sporangiumukról, az aszkuszról kapták, amelyben nyolc spóra (aszkospóra) helyezkedik el.
Required tools
laptop, okostelefon, tankönyv, élő anyag
Duration
45 perc
Materials released before class or for a project

Egyszerű szöveg Word, PowerPoint előadás

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Fogalmak ismertetése, élő anyag bemutaása, előadás felvezetése

Implementation of the lesson / project plan

Az előadáshoz kapcsolódó szöveges anyag magyarázata. A PPT előadás levetítése. Az élőanyag, a hozott gombafajok felismerésének gyakorlása csoportmunkával.

Digital tools used
Kahoot
Moodle
Canva
Google Tanterem
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Prezi
Other tool not included in the previous list
Office
Evaluation plan

Formatív/Fejlesztő értékelés, Gyakorlati munka értékelése

 

Differentiation

A gyengébben teljesítő diákokat egy csoportba teszem a legjobbakkal, akik segítik őket a felismerésben. Közben  figyelem a teljesítményeket és közbelépek, amikor szükséges.

Homework, project task

A mellékelt szöveges feladat és az előadás megtekintése, fajok felismerésénak gyakorlása.