A tavaszi tömlősgombafajok és szaporodásuk – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Thema, Lernbereich
Vadontermő tavaszi, tömlős nagygombák és szaporodásuk
Berufsbezogene Fächer
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
természettudományi kompetenciák • Digitális kompetencia • Tanulás tanulása
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére diákok képesek lesznek felismerni a tavaszi vadontermő nagygombákat
Konzepte
Vadontermő nagygombák közül a tömlősgombákban aszkospórákat találunk:A tömlősgombák (Ascomycota) egyedfejlődése A tömlősgombák nevüket tömlőszerű sporangiumukról, az aszkuszról kapták, amelyben nyolc spóra (aszkospóra) helyezkedik el.
Erforderliche Werkzeuge
laptop, okostelefon, tankönyv, élő anyag
Dauer
45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Egyszerű szöveg Word, PowerPoint előadás

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Fogalmak ismertetése, élő anyag bemutaása, előadás felvezetése

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Az előadáshoz kapcsolódó szöveges anyag magyarázata. A PPT előadás levetítése. Az élőanyag, a hozott gombafajok felismerésének gyakorlása csoportmunkával.

Verwendete Anwendungen
Kahoot
Moodle
Canva
Google Tanterem
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Prezi
Andere
Office
Evaluierungsplan

Formatív/Fejlesztő értékelés, Gyakorlati munka értékelése

 

Differenzierung

A gyengébben teljesítő diákokat egy csoportba teszem a legjobbakkal, akik segítik őket a felismerésben. Közben  figyelem a teljesítményeket és közbelépek, amikor szükséges.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

A mellékelt szöveges feladat és az előadás megtekintése, fajok felismerésénak gyakorlása.