Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Topic, learning area
Vadontermő tavaszi, tömlős nagygombák és szaporodásuk
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competencies, skills to be developed
természettudományi kompetenciák • Digitális kompetencia • Tanulás tanulása
Teaching method
csoportmunka
General subject(s)
Learning and development goals
Az óra végére diákok képesek lesznek felismerni a tavaszi vadontermő nagygombákat
Concepts
Vadontermő nagygombák közül a tömlősgombákban aszkospórákat találunk:A tömlősgombák (Ascomycota) egyedfejlődése A tömlősgombák nevüket tömlőszerű sporangiumukról, az aszkuszról kapták, amelyben nyolc spóra (aszkospóra) helyezkedik el.
Required tools
laptop, okostelefon, tankönyv, élő anyag
Duration
45 perc
Materials released before class or for a project
Egyszerű szöveg Word, PowerPoint előadás
Introductory part and preparation of the lesson / project plan
Fogalmak ismertetése, élő anyag bemutaása, előadás felvezetése
Implementation of the lesson / project plan
Az előadáshoz kapcsolódó szöveges anyag magyarázata. A PPT előadás levetítése. Az élőanyag, a hozott gombafajok felismerésének gyakorlása csoportmunkával.
Used digital devices
Kahoot
Moodle
Canva
Google Tanterem
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Prezi
Other
Office
Evaluation plan
Formatív/Fejlesztő értékelés, Gyakorlati munka értékelése
Differentiation
A gyengébben teljesítő diákokat egy csoportba teszem a legjobbakkal, akik segítik őket a felismerésben. Közben figyelem a teljesítményeket és közbelépek, amikor szükséges.
Homework, project task
A mellékelt szöveges feladat és az előadás megtekintése, fajok felismerésénak gyakorlása.