Japánkertek – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Témakör, tanulási terület
kerttörténet, japánkertek
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
kerttervezés, kertépítés, kertfenntartás
Módszer, tanulásszervezési
játékosítás
csoportmunka
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diákok képesek lesznek felismerni a japánkert elemeit, felhasználható növényanyagát, a kertesztétikai és kerttechnikai elemek szerepét és jelentését, valamint megismerik a hazai japánkerteket.
Fogalmak
japánkert, kövek, sziklák szerepe, növények fontossága, hazai japánkertek, japánkertek elemei
Szükséges eszközök
kivetítő, laptop vagy számítógép, esetleg tablet, okostelefon a diákoknak
Időtartam
3x 45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Az óra előtt kiadott anyagom egy saját készítésű biteable videó.

https://www.youtube.com/watch?v=NZl52Y2hIMk&t=7s

Ezen kívül youtube videókat is keresek a témában.

https://www.youtube.com/watch?v=jy1H6Nb3cv4&t=21s

https://www.youtube.com/watch?v=kff7GsbagQo

https://www.youtube.com/watch?v=PleAwZ44cfo

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Az óra előtt egy héttel, majd 3 nappal, végül 1 nappal elküldöm a videók linkjét a közös csoportba, felületre. A saját videómat már korábban elkészítettem, ezt is csatolom.

A diákokat tájékoztatom az óra menetéről és az előtte lévő feladatokról, ráhangolódásról. Megosztom velük hol fogom közzétenni a videókat, mennyi idejük van megnézni őket, és elmondom, hogy a saját videóm végén lévő kérdéseken gondolkozzanak el a közös óránkig.

Még az óra előtti este is figyelmeztetem őket, hogy senki ne maradjon le a videókról.

Az óra / projekt megvalósítása

Az órát a fordított osztályterem módszerével tartom meg, ami azt jelenti, hogy már úgy érkeznek a diákok órára, hogy ismerik az új tananyagot, vannak róla saját gondolataik, esetleg személyes tapasztalataik, mert már jártak valamelyik hazai japánkertben.

Az órát azzal kezdjük, hogy tájékozódom, hányan nézték meg a videókat. Ennek függvényében csoportokat alakítunk ki és az ismereteiket felhasználva feldolgoznak egy-egy témát a japánkertekből. Pl. növényanyag, kerttechnikai elemek, vízfelületek, domborzati tényezők, kövek.

A csoportok készítenek egy rajzot, egy vázlatos leírást és el is mondják a tanultakat. A csoportban közösen osztjuk ki a szerepeket, de javaslatot teszek, hogy segítsem őket.

Az óra végén egy átfogóbb képet kapunk a japánkertekről.

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Biteable
Google Forms
Kahoot
Értékelési terv

Az értékelést egy online, telefonon is kitölthető 10 perces teszttel végzem el az óra végén, Kahoot, vagy Learning Apps segítségével.

https://create.kahoot.it/details/4f9908b3-64c4-46e7-b636-afdcb04f6098

 

 

Differenciálás

A csoporton belüli feladatmegosztás differenciáltan történik, pl. aki nem tud szépen rajzolni, választhat más szerepkört.

Minden csoportban van jobb és gyengébb képességű tanuló is, így egymást is tudják segíteni, motiválni.

Házi feladat, projektfeladat

Házi feladatként, mivel ez a kerttervezés része rajzolós feladatot kapnak, le kell rajzolni egy száraz japánkertet.