- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Az óra előtt kiadott anyagom egy saját készítésű biteable videó.
https://www.youtube.com/watch?v=NZl52Y2hIMk&t=7s
Ezen kívül youtube videókat is keresek a témában.
https://www.youtube.com/watch?v=jy1H6Nb3cv4&t=21s
https://www.youtube.com/watch?v=kff7GsbagQo
https://www.youtube.com/watch?v=PleAwZ44cfo
Az óra előtt egy héttel, majd 3 nappal, végül 1 nappal elküldöm a videók linkjét a közös csoportba, felületre. A saját videómat már korábban elkészítettem, ezt is csatolom.
A diákokat tájékoztatom az óra menetéről és az előtte lévő feladatokról, ráhangolódásról. Megosztom velük hol fogom közzétenni a videókat, mennyi idejük van megnézni őket, és elmondom, hogy a saját videóm végén lévő kérdéseken gondolkozzanak el a közös óránkig.
Még az óra előtti este is figyelmeztetem őket, hogy senki ne maradjon le a videókról.
Az órát a fordított osztályterem módszerével tartom meg, ami azt jelenti, hogy már úgy érkeznek a diákok órára, hogy ismerik az új tananyagot, vannak róla saját gondolataik, esetleg személyes tapasztalataik, mert már jártak valamelyik hazai japánkertben.
Az órát azzal kezdjük, hogy tájékozódom, hányan nézték meg a videókat. Ennek függvényében csoportokat alakítunk ki és az ismereteiket felhasználva feldolgoznak egy-egy témát a japánkertekből. Pl. növényanyag, kerttechnikai elemek, vízfelületek, domborzati tényezők, kövek.
A csoportok készítenek egy rajzot, egy vázlatos leírást és el is mondják a tanultakat. A csoportban közösen osztjuk ki a szerepeket, de javaslatot teszek, hogy segítsem őket.
Az óra végén egy átfogóbb képet kapunk a japánkertekről.
Az értékelést egy online, telefonon is kitölthető 10 perces teszttel végzem el az óra végén, Kahoot, vagy Learning Apps segítségével.
https://create.kahoot.it/details/4f9908b3-64c4-46e7-b636-afdcb04f6098
A csoporton belüli feladatmegosztás differenciáltan történik, pl. aki nem tud szépen rajzolni, választhat más szerepkört.
Minden csoportban van jobb és gyengébb képességű tanuló is, így egymást is tudják segíteni, motiválni.
Házi feladatként, mivel ez a kerttervezés része rajzolós feladatot kapnak, le kell rajzolni egy száraz japánkertet.