Japánkertek – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Topic, learning area
kerttörténet, japánkertek
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Professional competencies, skills to be developed
kerttervezés, kertépítés, kertfenntartás
Teaching method
játékosítás
csoportmunka
Learning and development goals
Az óra végére a diákok képesek lesznek felismerni a japánkert elemeit, felhasználható növényanyagát, a kertesztétikai és kerttechnikai elemek szerepét és jelentését, valamint megismerik a hazai japánkerteket.
Concepts
japánkert, kövek, sziklák szerepe, növények fontossága, hazai japánkertek, japánkertek elemei
Required tools
kivetítő, laptop vagy számítógép, esetleg tablet, okostelefon a diákoknak
Duration
3x 45 perc
Materials released before class or for a project

Az óra előtt kiadott anyagom egy saját készítésű biteable videó.

https://www.youtube.com/watch?v=NZl52Y2hIMk&t=7s

Ezen kívül youtube videókat is keresek a témában.

https://www.youtube.com/watch?v=jy1H6Nb3cv4&t=21s

https://www.youtube.com/watch?v=kff7GsbagQo

https://www.youtube.com/watch?v=PleAwZ44cfo

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Az óra előtt egy héttel, majd 3 nappal, végül 1 nappal elküldöm a videók linkjét a közös csoportba, felületre. A saját videómat már korábban elkészítettem, ezt is csatolom.

A diákokat tájékoztatom az óra menetéről és az előtte lévő feladatokról, ráhangolódásról. Megosztom velük hol fogom közzétenni a videókat, mennyi idejük van megnézni őket, és elmondom, hogy a saját videóm végén lévő kérdéseken gondolkozzanak el a közös óránkig.

Még az óra előtti este is figyelmeztetem őket, hogy senki ne maradjon le a videókról.

Implementation of the lesson / project plan

Az órát a fordított osztályterem módszerével tartom meg, ami azt jelenti, hogy már úgy érkeznek a diákok órára, hogy ismerik az új tananyagot, vannak róla saját gondolataik, esetleg személyes tapasztalataik, mert már jártak valamelyik hazai japánkertben.

Az órát azzal kezdjük, hogy tájékozódom, hányan nézték meg a videókat. Ennek függvényében csoportokat alakítunk ki és az ismereteiket felhasználva feldolgoznak egy-egy témát a japánkertekből. Pl. növényanyag, kerttechnikai elemek, vízfelületek, domborzati tényezők, kövek.

A csoportok készítenek egy rajzot, egy vázlatos leírást és el is mondják a tanultakat. A csoportban közösen osztjuk ki a szerepeket, de javaslatot teszek, hogy segítsem őket.

Az óra végén egy átfogóbb képet kapunk a japánkertekről.

Used digital devices
Biteable
Google Forms
Kahoot
Evaluation plan

Az értékelést egy online, telefonon is kitölthető 10 perces teszttel végzem el az óra végén, Kahoot, vagy Learning Apps segítségével.

https://create.kahoot.it/details/4f9908b3-64c4-46e7-b636-afdcb04f6098

 

 

Differentiation

A csoporton belüli feladatmegosztás differenciáltan történik, pl. aki nem tud szépen rajzolni, választhat más szerepkört.

Minden csoportban van jobb és gyengébb képességű tanuló is, így egymást is tudják segíteni, motiválni.

Homework, project task

Házi feladatként, mivel ez a kerttervezés része rajzolós feladatot kapnak, le kell rajzolni egy száraz japánkertet.