Japánkertek – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Argomento / Materia
kerttörténet, japánkertek
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Competenze e abilità professionali da sviluppare
kerttervezés, kertépítés, kertfenntartás
Metodo didattico
játékosítás
csoportmunka
Obiettivi di apprendimento
Az óra végére a diákok képesek lesznek felismerni a japánkert elemeit, felhasználható növényanyagát, a kertesztétikai és kerttechnikai elemek szerepét és jelentését, valamint megismerik a hazai japánkerteket.
Concetti
japánkert, kövek, sziklák szerepe, növények fontossága, hazai japánkertek, japánkertek elemei
Strumenti necessari
kivetítő, laptop vagy számítógép, esetleg tablet, okostelefon a diákoknak
Durata
3x 45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

Az óra előtt kiadott anyagom egy saját készítésű biteable videó.

https://www.youtube.com/watch?v=NZl52Y2hIMk&t=7s

Ezen kívül youtube videókat is keresek a témában.

https://www.youtube.com/watch?v=jy1H6Nb3cv4&t=21s

https://www.youtube.com/watch?v=kff7GsbagQo

https://www.youtube.com/watch?v=PleAwZ44cfo

Introduzione e preparazione della lezione / project task

Az óra előtt egy héttel, majd 3 nappal, végül 1 nappal elküldöm a videók linkjét a közös csoportba, felületre. A saját videómat már korábban elkészítettem, ezt is csatolom.

A diákokat tájékoztatom az óra menetéről és az előtte lévő feladatokról, ráhangolódásról. Megosztom velük hol fogom közzétenni a videókat, mennyi idejük van megnézni őket, és elmondom, hogy a saját videóm végén lévő kérdéseken gondolkozzanak el a közös óránkig.

Még az óra előtti este is figyelmeztetem őket, hogy senki ne maradjon le a videókról.

Realizzazione della lezione / project task

Az órát a fordított osztályterem módszerével tartom meg, ami azt jelenti, hogy már úgy érkeznek a diákok órára, hogy ismerik az új tananyagot, vannak róla saját gondolataik, esetleg személyes tapasztalataik, mert már jártak valamelyik hazai japánkertben.

Az órát azzal kezdjük, hogy tájékozódom, hányan nézték meg a videókat. Ennek függvényében csoportokat alakítunk ki és az ismereteiket felhasználva feldolgoznak egy-egy témát a japánkertekből. Pl. növényanyag, kerttechnikai elemek, vízfelületek, domborzati tényezők, kövek.

A csoportok készítenek egy rajzot, egy vázlatos leírást és el is mondják a tanultakat. A csoportban közösen osztjuk ki a szerepeket, de javaslatot teszek, hogy segítsem őket.

Az óra végén egy átfogóbb képet kapunk a japánkertekről.

Applicazioni utilizzate
Biteable
Google Forms
Kahoot
Programma di valutazione

Az értékelést egy online, telefonon is kitölthető 10 perces teszttel végzem el az óra végén, Kahoot, vagy Learning Apps segítségével.

https://create.kahoot.it/details/4f9908b3-64c4-46e7-b636-afdcb04f6098

 

 

Differenziazione

A csoporton belüli feladatmegosztás differenciáltan történik, pl. aki nem tud szépen rajzolni, választhat más szerepkört.

Minden csoportban van jobb és gyengébb képességű tanuló is, így egymást is tudják segíteni, motiválni.

Compiti a casa, project task

Házi feladatként, mivel ez a kerttervezés része rajzolós feladatot kapnak, le kell rajzolni egy száraz japánkertet.