Gépészet – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Gépészet, gyártás, építőipar, vegyipar
Témakör, tanulási terület
Gépészeti kötési feladatok
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Információs műveltség
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
Felismerje a kölönböző gépészeti kötéseket
Tanítási, tanulásszervezési módszer
csoportmunka
Tanulási, fejlesztési célok
Felismerik a különböző gépészeti kötéseket és részeit
Időtartam
45 perc
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Az óra elején a tanulók figyelmének felkeltése céljából a tanár néhány hétköznapi példát említ: kerékpár, szék, bútor – ezek mind tartalmaznak különféle kötéseket. Kérdéseket tesz fel: „Mi tartja össze ezeket az eszközöket?”, „Mi történik, ha egy kötés kilazul vagy elenged?”. A tanár szemléltető eszközökkel (pl. csavar, retesz, hegesztett darab) segíti a ráhangolódást, majd ismerteti az óra célját: a gépészeti kötések különböző típusainak megismerése és csoportosításuk elsajátítása.

Az óra / projekt megvalósításának tervezése

Új ismeret bevezetése Kötések definíciója, alapvető a csoportosításnál . A tanuló jegyzetel kis csoportokra után különböző kötéseket gyűjt gyakorlati megvalósításban. Képek vagy adott környezet felhasználásával. majd ezt bemutatva megbeszélve miért ezt a fajtát használták azon a szerkezeten

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Értékelési terv

Az óra anyagát a diákok leírták a füzeteikbe. Az óra végén feltett kérdésekből leszűrhető, hogy a diákok megértették az új anyagot

Házi feladat, projektfeladat

Feladat: Válassz ki három különböző típusú kötést az otthon látott gépekből (pl. kerékpár, bútor, háztartási gép), készíts róla fényképet és írd le, milyen típusú kötésről van szó és miért!