- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Az óra elején a tanulók figyelmének felkeltése céljából a tanár néhány hétköznapi példát említ: kerékpár, szék, bútor – ezek mind tartalmaznak különféle kötéseket. Kérdéseket tesz fel: „Mi tartja össze ezeket az eszközöket?”, „Mi történik, ha egy kötés kilazul vagy elenged?”. A tanár szemléltető eszközökkel (pl. csavar, retesz, hegesztett darab) segíti a ráhangolódást, majd ismerteti az óra célját: a gépészeti kötések különböző típusainak megismerése és csoportosításuk elsajátítása.
Új ismeret bevezetése – Kötések definíciója, alapvető a csoportosításnál . A tanuló jegyzetel kis csoportokra után különböző kötéseket gyűjt gyakorlati megvalósításban. Képek vagy adott környezet felhasználásával. majd ezt bemutatva megbeszélve miért ezt a fajtát használták azon a szerkezeten
Az óra anyagát a diákok leírták a füzeteikbe. Az óra végén feltett kérdésekből leszűrhető, hogy a diákok megértették az új anyagot
Feladat: Válassz ki három különböző típusú kötést az otthon látott gépekből (pl. kerékpár, bútor, háztartási gép), készíts róla fényképet és írd le, milyen típusú kötésről van szó és miért!