Gépészet – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Gépészet, gyártás, építőipar, vegyipar
Tema, učno področje
Gépészeti kötési feladatok
Poklicni predmet(i)
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
Információs műveltség
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
Felismerje a kölönböző gépészeti kötéseket
Metoda poučevanja
csoportmunka
Cilji učenja in razvoja
Felismerik a különböző gépészeti kötéseket és részeit
Trajanje
45 perc
Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

Az óra elején a tanulók figyelmének felkeltése céljából a tanár néhány hétköznapi példát említ: kerékpár, szék, bútor – ezek mind tartalmaznak különféle kötéseket. Kérdéseket tesz fel: „Mi tartja össze ezeket az eszközöket?”, „Mi történik, ha egy kötés kilazul vagy elenged?”. A tanár szemléltető eszközökkel (pl. csavar, retesz, hegesztett darab) segíti a ráhangolódást, majd ismerteti az óra célját: a gépészeti kötések különböző típusainak megismerése és csoportosításuk elsajátítása.

Izvajanje učne ure/projekta

Új ismeret bevezetése Kötések definíciója, alapvető a csoportosításnál . A tanuló jegyzetel kis csoportokra után különböző kötéseket gyűjt gyakorlati megvalósításban. Képek vagy adott környezet felhasználásával. majd ezt bemutatva megbeszélve miért ezt a fajtát használták azon a szerkezeten

Digitalne naprave, ki se uporabljajo za ustvarjanje lastne vsebine
ChatGPT
Načrt vrednotenja

Az óra anyagát a diákok leírták a füzeteikbe. Az óra végén feltett kérdésekből leszűrhető, hogy a diákok megértették az új anyagot

Domača naloga, projektna naloga

Feladat: Válassz ki három különböző típusú kötést az otthon látott gépekből (pl. kerékpár, bútor, háztartási gép), készíts róla fényképet és írd le, milyen típusú kötésről van szó és miért!