Gépészet – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Gépészet, gyártás, építőipar, vegyipar
Thema, Lernbereich
Gépészeti kötési feladatok
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Információs műveltség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Felismerje a kölönböző gépészeti kötéseket
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Lern- und Entwicklungsziele
Felismerik a különböző gépészeti kötéseket és részeit
Dauer
45 perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Az óra elején a tanulók figyelmének felkeltése céljából a tanár néhány hétköznapi példát említ: kerékpár, szék, bútor – ezek mind tartalmaznak különféle kötéseket. Kérdéseket tesz fel: „Mi tartja össze ezeket az eszközöket?”, „Mi történik, ha egy kötés kilazul vagy elenged?”. A tanár szemléltető eszközökkel (pl. csavar, retesz, hegesztett darab) segíti a ráhangolódást, majd ismerteti az óra célját: a gépészeti kötések különböző típusainak megismerése és csoportosításuk elsajátítása.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Új ismeret bevezetése Kötések definíciója, alapvető a csoportosításnál . A tanuló jegyzetel kis csoportokra után különböző kötéseket gyűjt gyakorlati megvalósításban. Képek vagy adott környezet felhasználásával. majd ezt bemutatva megbeszélve miért ezt a fajtát használták azon a szerkezeten

Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Evaluierungsplan

Az óra anyagát a diákok leírták a füzeteikbe. Az óra végén feltett kérdésekből leszűrhető, hogy a diákok megértették az új anyagot

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Feladat: Válassz ki három különböző típusú kötést az otthon látott gépekből (pl. kerékpár, bútor, háztartási gép), készíts róla fényképet és írd le, milyen típusú kötésről van szó és miért!