Gépészet – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Gépészet, gyártás, építőipar, vegyipar
Topic, learning area
Gépészeti kötési feladatok
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
Információs műveltség
Professional competencies, skills to be developed
Felismerje a kölönböző gépészeti kötéseket
Teaching method
csoportmunka
Learning and development goals
Felismerik a különböző gépészeti kötéseket és részeit
Duration
45 perc
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Az óra elején a tanulók figyelmének felkeltése céljából a tanár néhány hétköznapi példát említ: kerékpár, szék, bútor – ezek mind tartalmaznak különféle kötéseket. Kérdéseket tesz fel: „Mi tartja össze ezeket az eszközöket?”, „Mi történik, ha egy kötés kilazul vagy elenged?”. A tanár szemléltető eszközökkel (pl. csavar, retesz, hegesztett darab) segíti a ráhangolódást, majd ismerteti az óra célját: a gépészeti kötések különböző típusainak megismerése és csoportosításuk elsajátítása.

Implementation of the lesson / project plan

Új ismeret bevezetése Kötések definíciója, alapvető a csoportosításnál . A tanuló jegyzetel kis csoportokra után különböző kötéseket gyűjt gyakorlati megvalósításban. Képek vagy adott környezet felhasználásával. majd ezt bemutatva megbeszélve miért ezt a fajtát használták azon a szerkezeten

Used digital devices
ChatGPT
Evaluation plan

Az óra anyagát a diákok leírták a füzeteikbe. Az óra végén feltett kérdésekből leszűrhető, hogy a diákok megértették az új anyagot

Homework, project task

Feladat: Válassz ki három különböző típusú kötést az otthon látott gépekből (pl. kerékpár, bútor, háztartási gép), készíts róla fényképet és írd le, milyen típusú kötésről van szó és miért!