- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Vonásnemekkel és ujjrendekkel a tanár által kijelölt kotta
Bevezető tanári magyarázat útján a tanuló számára világosan kijelöltetnek a darab (Fiocco: Allegro) tanulása során tárgyalandó problémák. Ezek a magyarázatok először a mű stílusára, a zenetörténet, azon belül a hegedűirodalom repertoárjában elfoglalt helyére vonatkoznak. Másodjára tisztázzák a mű általános karakterére, formájára vonatkozó ismereteket, együtt olvasva a kottát, a megértést segítő bejegyzésekkel. Végül a speciális technikai problémákra hívja fel a tanár a növendék figyelmét.
A darabot a növendék a kotta alapján végigjátssza, "leblattolja". Ezt követően a bevezetésben már tisztázott szempontokat követve a darab feldolgozása következik rövidebb részletekben, tanári előjátszással, a problémák alapos tárgyalásával, a kottába való bejegyzésekkel. Az óra végén a növendék végigjátssza a darabot, miközben a tanár összefoglalóan felhívja a figyelmét a megtárgyalt problémára, ezzel is segítve azok tudatosítását és a megoldások elmélyítését.
Az egyes problémák kapcsán a tanár azonnali szóbeli visszajelzést ad a tanulónak a megoldások sikerére vonatkozóan.
Az IKT-eszköz (okostelefon) alkalmazásával, a darab több elérhető YouTube-felvételének meghallgatásával a tanuló képet kaphat a mű előadói hagyományáról, a maga számára inspiráló példákat választhat.
https://youtu.be/QosO7n7VQU4
https://youtu.be/JL-RVkdjtaE
Az órán megbeszélt problémák önálló feldolgozása gyakorlás útján: at általa vezetett gyakorlási naplóban a tanuló feltünteti a művel való foglalkozás részleteit (melyik részlettel mennyit foglalkozott, milyen újabb problémákkal szembesült stb.) A következő órán bemutatja a gyakorlás során elsajátitott készségeket.