Fiocco: Allegro – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Művészetek és humán tudományok
Tema, učno področje
Előadási darab elsajátítása
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
Információs műveltség
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
Zenei hallás / testtudat / a két kéz összehangolt koordinációja
Metoda poučevanja
szemléltetés
Predmet(-i) javnega izobraževanja
Cilji učenja in razvoja
hangképzés, intonáció, húrváltás, tempótartás, a detaché vonás
Koncepti
barokk zene / detaché / mordent
Potrebna orodja
hegedű, vonó, kotta, kottaállvány
Trajanje
60 perc
Gradiva, ki se izdajo pred poukom ali za projekt

Vonásnemekkel és ujjrendekkel a tanár által kijelölt kotta

Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

Bevezető tanári magyarázat útján a tanuló számára világosan kijelöltetnek a darab (Fiocco: Allegro) tanulása során tárgyalandó problémák. Ezek a magyarázatok először a mű stílusára, a zenetörténet, azon belül a hegedűirodalom repertoárjában elfoglalt helyére vonatkoznak. Másodjára tisztázzák a mű általános karakterére, formájára vonatkozó ismereteket, együtt olvasva a kottát, a megértést segítő bejegyzésekkel. Végül a speciális technikai problémákra hívja fel a tanár a növendék figyelmét.  

Izvajanje učne ure/projekta

A darabot a növendék a kotta alapján végigjátssza, "leblattolja". Ezt követően a bevezetésben már tisztázott szempontokat követve a darab feldolgozása következik rövidebb részletekben, tanári előjátszással, a problémák alapos tárgyalásával, a kottába való bejegyzésekkel. Az óra végén a növendék végigjátssza a darabot, miközben a tanár összefoglalóan felhívja a figyelmét a megtárgyalt problémára, ezzel is segítve azok tudatosítását és a megoldások elmélyítését. 

Drugo orodje, ki ni vključeno v prejšnji seznam
YouTube
Načrt vrednotenja

Az egyes problémák kapcsán a tanár azonnali szóbeli visszajelzést ad a tanulónak a megoldások sikerére vonatkozóan. 

Diferenciacija

Az IKT-eszköz (okostelefon) alkalmazásával, a darab több elérhető YouTube-felvételének meghallgatásával a tanuló képet kaphat a mű előadói hagyományáról, a maga számára inspiráló példákat választhat.

https://youtu.be/QosO7n7VQU4

https://youtu.be/4ny6cHKV-zg

https://youtu.be/JL-RVkdjtaE

Domača naloga, projektna naloga

Az órán megbeszélt problémák önálló feldolgozása gyakorlás útján: at általa vezetett gyakorlási naplóban a tanuló feltünteti a művel való foglalkozás részleteit (melyik részlettel mennyit foglalkozott, milyen újabb problémákkal szembesült stb.) A következő órán bemutatja a gyakorlás során elsajátitott készségeket.