Fiocco: Allegro – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Művészetek és humán tudományok
Thema, Lernbereich
Előadási darab elsajátítása
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Információs műveltség
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Zenei hallás / testtudat / a két kéz összehangolt koordinációja
Unterrichtsmethode
szemléltetés
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
hangképzés, intonáció, húrváltás, tempótartás, a detaché vonás
Konzepte
barokk zene / detaché / mordent
Erforderliche Werkzeuge
hegedű, vonó, kotta, kottaállvány
Dauer
60 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Vonásnemekkel és ujjrendekkel a tanár által kijelölt kotta

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Bevezető tanári magyarázat útján a tanuló számára világosan kijelöltetnek a darab (Fiocco: Allegro) tanulása során tárgyalandó problémák. Ezek a magyarázatok először a mű stílusára, a zenetörténet, azon belül a hegedűirodalom repertoárjában elfoglalt helyére vonatkoznak. Másodjára tisztázzák a mű általános karakterére, formájára vonatkozó ismereteket, együtt olvasva a kottát, a megértést segítő bejegyzésekkel. Végül a speciális technikai problémákra hívja fel a tanár a növendék figyelmét.  

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

A darabot a növendék a kotta alapján végigjátssza, "leblattolja". Ezt követően a bevezetésben már tisztázott szempontokat követve a darab feldolgozása következik rövidebb részletekben, tanári előjátszással, a problémák alapos tárgyalásával, a kottába való bejegyzésekkel. Az óra végén a növendék végigjátssza a darabot, miközben a tanár összefoglalóan felhívja a figyelmét a megtárgyalt problémára, ezzel is segítve azok tudatosítását és a megoldások elmélyítését. 

Andere
YouTube
Evaluierungsplan

Az egyes problémák kapcsán a tanár azonnali szóbeli visszajelzést ad a tanulónak a megoldások sikerére vonatkozóan. 

Differenzierung

Az IKT-eszköz (okostelefon) alkalmazásával, a darab több elérhető YouTube-felvételének meghallgatásával a tanuló képet kaphat a mű előadói hagyományáról, a maga számára inspiráló példákat választhat.

https://youtu.be/QosO7n7VQU4

https://youtu.be/4ny6cHKV-zg

https://youtu.be/JL-RVkdjtaE

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Az órán megbeszélt problémák önálló feldolgozása gyakorlás útján: at általa vezetett gyakorlási naplóban a tanuló feltünteti a művel való foglalkozás részleteit (melyik részlettel mennyit foglalkozott, milyen újabb problémákkal szembesült stb.) A következő órán bemutatja a gyakorlás során elsajátitott készségeket.