- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Mindhárom balladát előzetesen feldolgoztuk az alábbi szempontok szerint: téma, cselekményszálak, szereplők közti viszonyrendszer.
Az Arany balladaköltészetével kapcsolatos ismeretek felelevenítése:
https://zanza.tv/irodalom/romantika/arany-janos-balladakolteszete
Az elhangzottak rögzítése Kahoot segítségével:
https://create.kahoot.it/share/arany-nagykorosi-balladai/b6aaf7bb-2e60-487f-8900-0bff1c792014
Csoportokba rendeződés és a feladatok leosztása
I. feladat
1. Az első csoport keressen közös és eltérő motívumokat az adott balladákban, majd értelmezze őket!
2. A második csoport vizsgálja meg a ballada előadásmódját! Milyen cselekménymozzanatokra kerül a hangsúly, mely részletek maradnak homályban? Röviden összegezzék a tapasztalataikat!
3. A harmadik csoport vizsgálja a ballada műfaji jellemzőit! Tematikailag milyen típusba sorolhatóak a balladák? Indokolják válaszaikat!
4. A negyedik csoport elemezze a balladákban kibontakozó konfliktust, annak okát és következményeit!
5. Az ötödik csoport vizsgálja a balladák szerkezeti sajátosságait! Hány cselekményszálon fut a történet, jellemzőek- e az egyidejű, párhuzamos cselekményszálak? Mi jellemző a történetvezetésre (lineáris, retrospektív, körkörös)? Indokolják válaszaikat!
II. feladat
Minden csoport 2-3 percben beszámol a csoport eredményeiről.
A csoportok értékelik, ha szükséges, kiegészítik egymás válaszait, megoldásait.
A tankocka segítségével összefoglalják közösen a ballada műfaji sajátosságait, az órán szerzett tapasztalatokat, információkat.
https://learningapps.org/watch?v=phuzodu6a22
A tanár értékeli a diákok munkáját.