- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Terv típusa
Óraterv
Szektor
Szolgáltatások
Témakör, tanulási terület
Szakács
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
Önálló gondolkodás
Tanítási, tanulásszervezési módszer
csoportmunka
Tanulási, fejlesztési célok
A diákok már az órára "felkészülve" jönnek kreatívabbak, előre gondolkodnak
Szükséges eszközök
lap-top, okostelefon
Időtartam
45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok
Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula
Hideg előételek:
Zöldség- és főzelékfélékből készíthető hideg előételek,
Töltött zöldség- és főzelékfélék
Saját forrású PPT
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése
- 3 perc Adminisztráció jelenlét felszerelés Tanulói problémák feltárása/ elhárítása
- 3 perc Óra céljának meghatározása Hideg előételek csoportosításán a tanórára
- Előzetes ismeretek feltérképezése
- Előző órai ismeretek felidézése néhány mondatban
Az óra / projekt megvalósításának tervezése
- 8 perc
1 feladat:
A tanulókkal egy tetszőleges videó kiválasztása(celeb kiválasztás és a témán belüli étel) és megtekintése(ez esetben Széll Tamás - Francia saláta elkészítése
- Kaszinó tojás elkészítése
- A videóban elhangzottak értelmezése, összefoglalása
- 12 perc
- NoteGPT használatával egy összefoglaló
- 7 kérdéses rövid szóbeli "felelet"
- A saláták elkészítése és módja
- Előkészítése
- Darabolása
- Főzési technológiája
- Majonéz elkészítése
- Kaszinó tojáshoz a tojások előkészítése
- Főzési technológia
- Sárgakrém elkészítése
- 9 perc
- Hibák, miért Bacon és miért nem füstölt marhanyelv?
Miért 1 db/ adag amikor 2 db/adagot ír a könyv? - Miért változtak meg a fogyasztói szokások?
- Elmélkedések,
- Javaslatok
Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Google NotebookLM
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
NoteGPT,
Értékelési terv
10 perc
- Összehasonlítás: az MI által adott válaszok és a Saját forrású PPT használata
Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula információi közötti esetleges különbségek feltárása - Értékelés: pozitívumok kiemelése.
- Figyelemfelhívás a hiányosságokra.
- Tanulnivaló tananyag pontosítása.
- Érdeklődés, hogy milyen nehézségeket látnak a tanulók az elsajátítandó tananyagban .
A következő órára való felkészülés
Gyümölcsökből készíthető előételek
Saját forrású PPT használata
Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula
MAG Kocsonya Kálmán, Vomberg Frigyes akreditált könyv áttekintése a technológiák gyakorlása végett
Differenciálás
Asszisztens segíti a tanulót a tananyag megértésében, pl fogalmak, ill eszközhasználat Chat GPT
Házi feladat, projektfeladat
Az internet segítségével keressen olyan témát ami a következő órán érdekelné, Gyümölcsökből készíthető előételek témájában.
ChatGpt segítségével próbáljon egy receptet összeállítani 4 főre, összetett saláták kategóriában.