Hidegkonyhai készítmények – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Szolgáltatások
Thema, Lernbereich
Szakács
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Önálló gondolkodás
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Lern- und Entwicklungsziele
A diákok már az órára "felkészülve" jönnek kreatívabbak, előre gondolkodnak
Erforderliche Werkzeuge
lap-top, okostelefon
Dauer
45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula 

Hideg előételek:

Zöldség- és főzelékfélékből készíthető hideg előételek, 

Töltött zöldség- és főzelékfélék

Saját forrású PPT

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans
  • 3 perc Adminisztráció jelenlét felszerelés Tanulói problémák feltárása/ elhárítása
  • 3 perc Óra céljának  meghatározása  Hideg előételek csoportosításán a tanórára
  • Előzetes ismeretek feltérképezése
  • Előző órai ismeretek felidézése néhány mondatban
Umsetzung des Unterrichts / Projektplans
  • 8 perc
    1 feladat:
    A tanulókkal egy tetszőleges videó kiválasztása(celeb kiválasztás és a témán belüli étel) és megtekintése(ez esetben Széll Tamás
  • Francia saláta elkészítése
  • Kaszinó tojás elkészítése
  • A videóban elhangzottak értelmezése, összefoglalása
     
  • 12 perc
  • NoteGPT használatával egy összefoglaló
  • 7 kérdéses rövid szóbeli "felelet"
  • A saláták elkészítése és módja
  • Előkészítése
  • Darabolása
  • Főzési technológiája
  • Majonéz elkészítése
  • Kaszinó tojáshoz a tojások előkészítése
  • Főzési technológia
  • Sárgakrém elkészítése
     
  • 9 perc
  • Hibák, miért Bacon és miért nem füstölt marhanyelv?
    Miért 1 db/ adag amikor 2 db/adagot ír a könyv?
  • Miért változtak meg a fogyasztói szokások?
  • Elmélkedések,
  • Javaslatok
Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Google NotebookLM
Andere
NoteGPT,
Evaluierungsplan

10 perc

  • Összehasonlítás: az MI által adott válaszok és a Saját forrású PPT használata
    Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula információi közötti esetleges különbségek feltárása
  • Értékelés: pozitívumok kiemelése.
  • Figyelemfelhívás a hiányosságokra.
  • Tanulnivaló tananyag pontosítása.
  • Érdeklődés, hogy milyen nehézségeket látnak a tanulók az elsajátítandó tananyagban .

A következő órára való felkészülés
Gyümölcsökből készíthető előételek
Saját forrású PPT használata
Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula 

MAG Kocsonya Kálmán, Vomberg Frigyes akreditált könyv áttekintése a technológiák gyakorlása végett
 

Differenzierung

Asszisztens segíti a tanulót a tananyag megértésében, pl fogalmak, ill eszközhasználat Chat GPT

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Az internet segítségével keressen olyan témát ami a következő órán érdekelné, Gyümölcsökből készíthető előételek témájában.

ChatGpt segítségével próbáljon egy receptet összeállítani 4 főre, összetett saláták kategóriában.