Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Szolgáltatások
Topic, learning area
Szakács
Vocational subject(s)
Grade
Competencies, skills to be developed
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Professional competencies, skills to be developed
Önálló gondolkodás
Teaching method
csoportmunka
Learning and development goals
A diákok már az órára "felkészülve" jönnek kreatívabbak, előre gondolkodnak
Required tools
lap-top, okostelefon
Duration
45 perc
Materials released before class or for a project
Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula
Hideg előételek:
Zöldség- és főzelékfélékből készíthető hideg előételek,
Töltött zöldség- és főzelékfélék
Saját forrású PPT
Introductory part and preparation of the lesson / project plan
- 3 perc Adminisztráció jelenlét felszerelés Tanulói problémák feltárása/ elhárítása
- 3 perc Óra céljának meghatározása Hideg előételek csoportosításán a tanórára
- Előzetes ismeretek feltérképezése
- Előző órai ismeretek felidézése néhány mondatban
Implementation of the lesson / project plan
- 8 perc
1 feladat:
A tanulókkal egy tetszőleges videó kiválasztása(celeb kiválasztás és a témán belüli étel) és megtekintése(ez esetben Széll Tamás - Francia saláta elkészítése
- Kaszinó tojás elkészítése
- A videóban elhangzottak értelmezése, összefoglalása
- 12 perc
- NoteGPT használatával egy összefoglaló
- 7 kérdéses rövid szóbeli "felelet"
- A saláták elkészítése és módja
- Előkészítése
- Darabolása
- Főzési technológiája
- Majonéz elkészítése
- Kaszinó tojáshoz a tojások előkészítése
- Főzési technológia
- Sárgakrém elkészítése
- 9 perc
- Hibák, miért Bacon és miért nem füstölt marhanyelv?
Miért 1 db/ adag amikor 2 db/adagot ír a könyv? - Miért változtak meg a fogyasztói szokások?
- Elmélkedések,
- Javaslatok
Used digital devices
ChatGPT
Google NotebookLM
Other
NoteGPT,
Evaluation plan
10 perc
- Összehasonlítás: az MI által adott válaszok és a Saját forrású PPT használata
Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula információi közötti esetleges különbségek feltárása - Értékelés: pozitívumok kiemelése.
- Figyelemfelhívás a hiányosságokra.
- Tanulnivaló tananyag pontosítása.
- Érdeklődés, hogy milyen nehézségeket látnak a tanulók az elsajátítandó tananyagban .
A következő órára való felkészülés
Gyümölcsökből készíthető előételek
Saját forrású PPT használata
Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula
MAG Kocsonya Kálmán, Vomberg Frigyes akreditált könyv áttekintése a technológiák gyakorlása végett
Differentiation
Asszisztens segíti a tanulót a tananyag megértésében, pl fogalmak, ill eszközhasználat Chat GPT
Homework, project task
Az internet segítségével keressen olyan témát ami a következő órán érdekelné, Gyümölcsökből készíthető előételek témájában.
ChatGpt segítségével próbáljon egy receptet összeállítani 4 főre, összetett saláták kategóriában.