Hidegkonyhai készítmények – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Szolgáltatások
Argomento / Materia
Szakács
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Önálló gondolkodás
Metodo didattico
csoportmunka
Obiettivi di apprendimento
A diákok már az órára "felkészülve" jönnek kreatívabbak, előre gondolkodnak
Strumenti necessari
lap-top, okostelefon
Durata
45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula 

Hideg előételek:

Zöldség- és főzelékfélékből készíthető hideg előételek, 

Töltött zöldség- és főzelékfélék

Saját forrású PPT

Introduzione e preparazione della lezione / project task
  • 3 perc Adminisztráció jelenlét felszerelés Tanulói problémák feltárása/ elhárítása
  • 3 perc Óra céljának  meghatározása  Hideg előételek csoportosításán a tanórára
  • Előzetes ismeretek feltérképezése
  • Előző órai ismeretek felidézése néhány mondatban
Realizzazione della lezione / project task
  • 8 perc
    1 feladat:
    A tanulókkal egy tetszőleges videó kiválasztása(celeb kiválasztás és a témán belüli étel) és megtekintése(ez esetben Széll Tamás
  • Francia saláta elkészítése
  • Kaszinó tojás elkészítése
  • A videóban elhangzottak értelmezése, összefoglalása
     
  • 12 perc
  • NoteGPT használatával egy összefoglaló
  • 7 kérdéses rövid szóbeli "felelet"
  • A saláták elkészítése és módja
  • Előkészítése
  • Darabolása
  • Főzési technológiája
  • Majonéz elkészítése
  • Kaszinó tojáshoz a tojások előkészítése
  • Főzési technológia
  • Sárgakrém elkészítése
     
  • 9 perc
  • Hibák, miért Bacon és miért nem füstölt marhanyelv?
    Miért 1 db/ adag amikor 2 db/adagot ír a könyv?
  • Miért változtak meg a fogyasztói szokások?
  • Elmélkedések,
  • Javaslatok
Applicazioni utilizzate
ChatGPT
Google NotebookLM
Altro
NoteGPT,
Programma di valutazione

10 perc

  • Összehasonlítás: az MI által adott válaszok és a Saját forrású PPT használata
    Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula információi közötti esetleges különbségek feltárása
  • Értékelés: pozitívumok kiemelése.
  • Figyelemfelhívás a hiányosságokra.
  • Tanulnivaló tananyag pontosítása.
  • Érdeklődés, hogy milyen nehézségeket látnak a tanulók az elsajátítandó tananyagban .

A következő órára való felkészülés
Gyümölcsökből készíthető előételek
Saját forrású PPT használata
Ételkészítési ismeretek: Pető Gyula 

MAG Kocsonya Kálmán, Vomberg Frigyes akreditált könyv áttekintése a technológiák gyakorlása végett
 

Differenziazione

Asszisztens segíti a tanulót a tananyag megértésében, pl fogalmak, ill eszközhasználat Chat GPT

Compiti a casa, project task

Az internet segítségével keressen olyan témát ami a következő órán érdekelné, Gyümölcsökből készíthető előételek témájában.

ChatGpt segítségével próbáljon egy receptet összeállítani 4 főre, összetett saláták kategóriában.