- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Az előző óra végén a tanár felvezeti az új témát: Easter traditions in Hungary. Kéri a tanulókat, hogy gyűjtsenek angolul kifejezéseket a húsvéttal kapcsolatban.
A tanár keres a témával kapcsolatos videót, a linket megosztja a tanulókkal,akiknek a feladata újabb kifejezések kiírása a film megtekintése során.
https://www.youtube.com/watch?v=NohrgCWvvog
Az előzetesen feladott kifejezések, szavak összegyűjtése, csoportosítása (symbols, activities, food and drinks )
- Ellenőrző kérdések a videóval kapcsolatban - 10 perc
e.g. What nationality is the man?
What about Easter Monday in his country?
What did the younger women say about their costumes?
feladat : pármunka - kép és szöveg párosítása (5 perc) TTT Vocabulary Activator 1 p 33/9
feladat : csoportmunka az alábbi altémákban: (15 perc)
Easter and religion
Traditional Easter dishes, recipes
Easter and children, presents
A tanulók használhatnak segédeszközöket a megoldáshoz. Csoportonként 3 percben összegzik a téma lényegét, a többiek jegyzetelnek.
3. feladat: chatGPT által készített szókincs ellenőrző feladat (3 perc) -pármunka
Prompt: Gyakoroltasd az angol szavakat húsvét témában.Irj egy angol szót,kérdezd meg a jelentését.Ezt ismételd ötször.Ha mindegyik válasz jó,akkor vége, ha nem, akkor kezdjük elölről.
4. feladat: chatGPT által generált feleletválasztós teszt húsvét témakörben (3 perc) -egyéni munka
Prompt: Készíts feleletválasztós tesztet angol nyelven a húsvéttal kapcsolatban.Adj tíz tesztfeladatot!
Szóbeli értékelés az óra végén.
Különböző képességű és tudású tanulók alkotják a párokat,csoportokat, így tudják segíteni egymást.
A feladott szorgalmi feladat egy kicsit gondolkodtatóbb.
A tanulók írjanak egy 12-15 mondatos levelet egy külföldi barátjuknak Easter in my Family címmel, felhasználva a tanult ismereteket, új kifejezéseket.
Szorgalmi feladat : szövegkiegészítés GCSE p 175/2
