Easter Traditions in Hungary – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Nem jellemző
Témakör, tanulási terület
Család, ünnepek
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
szókincsbővítés,beszéd-,hallás-és íráskészség fejlesztése,interakció,kommunikációs készségek fejlesztése, Simple Present alkalmazása
Tanítási, tanulásszervezési módszer
szemléltetés
csoportmunka
Közismereti tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
A tanulók legyenek képesek összefoglalóan beszélni a húsvétról,az ünnep eredetéről,a hozzá kapcsolódó szokásokról,hagyományokról
Fogalmak
Easter,traditions,habits
Szükséges eszközök
okostelefon, füzet,íróeszköz, tankönyvek (Szénásiné - Szekeres :TTT Vocabulary Activator 1; Jobbágy - Katona - Kevin : General Communication Skills and Exercises ),internet
Időtartam
45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Az előző óra végén a tanár felvezeti az új témát: Easter traditions in Hungary. Kéri a tanulókat, hogy gyűjtsenek angolul kifejezéseket a húsvéttal kapcsolatban.

A tanár keres a témával kapcsolatos videót, a linket megosztja a tanulókkal,akiknek a feladata újabb kifejezések kiírása a film megtekintése során.

https://www.youtube.com/watch?v=NohrgCWvvog

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése
  • Az  előzetesen feladott kifejezések, szavak összegyűjtése, csoportosítása (symbols, activities, food and drinks )

     

  •     Ellenőrző kérdések a videóval kapcsolatban      - 10 perc

e.g. What nationality is the man?

       What about Easter Monday in his country?

       What did the younger women say about their costumes?

Az óra / projekt megvalósításának tervezése
  1. feladat : pármunka  - kép és szöveg párosítása        (5 perc)   TTT Vocabulary Activator 1  p 33/9

  2. feladat : csoportmunka az alábbi altémákban:           (15 perc)

                  Easter and religion

                  Traditional Easter dishes, recipes

                  Easter and children, presents

    A tanulók használhatnak segédeszközöket a megoldáshoz. Csoportonként 3 percben összegzik a téma lényegét, a többiek jegyzetelnek.

    3. feladat: chatGPT által készített szókincs ellenőrző feladat  (3 perc) -pármunka

    Prompt: Gyakoroltasd az angol szavakat húsvét témában.Irj egy angol szót,kérdezd meg a jelentését.Ezt ismételd ötször.Ha mindegyik válasz jó,akkor vége, ha nem, akkor kezdjük elölről.

    4. feladat: chatGPT által generált feleletválasztós teszt húsvét témakörben (3 perc) -egyéni munka

    Prompt: Készíts feleletválasztós tesztet angol nyelven a húsvéttal kapcsolatban.Adj tíz tesztfeladatot!

     

                  

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Értékelési terv

Szóbeli értékelés az óra végén.

Differenciálás

Különböző képességű és tudású tanulók alkotják a párokat,csoportokat, így tudják segíteni egymást.

A feladott szorgalmi feladat egy kicsit gondolkodtatóbb. 

Házi feladat, projektfeladat

A tanulók írjanak egy 12-15 mondatos  levelet egy külföldi barátjuknak  Easter in my Family címmel, felhasználva a tanult ismereteket, új kifejezéseket.

Szorgalmi feladat : szövegkiegészítés GCSE  p 175/2

Fájl csatolása