Easter Traditions in Hungary – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Nem jellemző
Topic, learning area
Család, ünnepek
Competences, skills to be developed
Kommunikáció és együttműködés
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Professional competences, skills to be developed
szókincsbővítés,beszéd-,hallás-és íráskészség fejlesztése,interakció,kommunikációs készségek fejlesztése, Simple Present alkalmazása
Teaching method
szemléltetés
csoportmunka
General subject(s)
Learning and development goals
A tanulók legyenek képesek összefoglalóan beszélni a húsvétról,az ünnep eredetéről,a hozzá kapcsolódó szokásokról,hagyományokról
Concepts
Easter,traditions,habits
Required tools
okostelefon, füzet,íróeszköz, tankönyvek (Szénásiné - Szekeres :TTT Vocabulary Activator 1; Jobbágy - Katona - Kevin : General Communication Skills and Exercises ),internet
Duration
45 perc
Materials released before class or for a project

Az előző óra végén a tanár felvezeti az új témát: Easter traditions in Hungary. Kéri a tanulókat, hogy gyűjtsenek angolul kifejezéseket a húsvéttal kapcsolatban.

A tanár keres a témával kapcsolatos videót, a linket megosztja a tanulókkal,akiknek a feladata újabb kifejezések kiírása a film megtekintése során.

https://www.youtube.com/watch?v=NohrgCWvvog

Introductory part and preparation of the lesson / project plan
  • Az  előzetesen feladott kifejezések, szavak összegyűjtése, csoportosítása (symbols, activities, food and drinks )

     

  •     Ellenőrző kérdések a videóval kapcsolatban      - 10 perc

e.g. What nationality is the man?

       What about Easter Monday in his country?

       What did the younger women say about their costumes?

Implementation of the lesson / project plan
  1. feladat : pármunka  - kép és szöveg párosítása        (5 perc)   TTT Vocabulary Activator 1  p 33/9

  2. feladat : csoportmunka az alábbi altémákban:           (15 perc)

                  Easter and religion

                  Traditional Easter dishes, recipes

                  Easter and children, presents

    A tanulók használhatnak segédeszközöket a megoldáshoz. Csoportonként 3 percben összegzik a téma lényegét, a többiek jegyzetelnek.

    3. feladat: chatGPT által készített szókincs ellenőrző feladat  (3 perc) -pármunka

    Prompt: Gyakoroltasd az angol szavakat húsvét témában.Irj egy angol szót,kérdezd meg a jelentését.Ezt ismételd ötször.Ha mindegyik válasz jó,akkor vége, ha nem, akkor kezdjük elölről.

    4. feladat: chatGPT által generált feleletválasztós teszt húsvét témakörben (3 perc) -egyéni munka

    Prompt: Készíts feleletválasztós tesztet angol nyelven a húsvéttal kapcsolatban.Adj tíz tesztfeladatot!

     

                  

Digital tools used
ChatGPT
Evaluation plan

Szóbeli értékelés az óra végén.

Differentiation

Különböző képességű és tudású tanulók alkotják a párokat,csoportokat, így tudják segíteni egymást.

A feladott szorgalmi feladat egy kicsit gondolkodtatóbb. 

Homework, project task

A tanulók írjanak egy 12-15 mondatos  levelet egy külföldi barátjuknak  Easter in my Family címmel, felhasználva a tanult ismereteket, új kifejezéseket.

Szorgalmi feladat : szövegkiegészítés GCSE  p 175/2

Fájl csatolása