Easter Traditions in Hungary – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Nem jellemző
Thema, Lernbereich
Család, ünnepek
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kommunikáció és együttműködés
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
szókincsbővítés,beszéd-,hallás-és íráskészség fejlesztése,interakció,kommunikációs készségek fejlesztése, Simple Present alkalmazása
Unterrichtsmethode
szemléltetés
csoportmunka
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
A tanulók legyenek képesek összefoglalóan beszélni a húsvétról,az ünnep eredetéről,a hozzá kapcsolódó szokásokról,hagyományokról
Konzepte
Easter,traditions,habits
Erforderliche Werkzeuge
okostelefon, füzet,íróeszköz, tankönyvek (Szénásiné - Szekeres :TTT Vocabulary Activator 1; Jobbágy - Katona - Kevin : General Communication Skills and Exercises ),internet
Dauer
45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Az előző óra végén a tanár felvezeti az új témát: Easter traditions in Hungary. Kéri a tanulókat, hogy gyűjtsenek angolul kifejezéseket a húsvéttal kapcsolatban.

A tanár keres a témával kapcsolatos videót, a linket megosztja a tanulókkal,akiknek a feladata újabb kifejezések kiírása a film megtekintése során.

https://www.youtube.com/watch?v=NohrgCWvvog

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans
  • Az  előzetesen feladott kifejezések, szavak összegyűjtése, csoportosítása (symbols, activities, food and drinks )

     

  •     Ellenőrző kérdések a videóval kapcsolatban      - 10 perc

e.g. What nationality is the man?

       What about Easter Monday in his country?

       What did the younger women say about their costumes?

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans
  1. feladat : pármunka  - kép és szöveg párosítása        (5 perc)   TTT Vocabulary Activator 1  p 33/9

  2. feladat : csoportmunka az alábbi altémákban:           (15 perc)

                  Easter and religion

                  Traditional Easter dishes, recipes

                  Easter and children, presents

    A tanulók használhatnak segédeszközöket a megoldáshoz. Csoportonként 3 percben összegzik a téma lényegét, a többiek jegyzetelnek.

    3. feladat: chatGPT által készített szókincs ellenőrző feladat  (3 perc) -pármunka

    Prompt: Gyakoroltasd az angol szavakat húsvét témában.Irj egy angol szót,kérdezd meg a jelentését.Ezt ismételd ötször.Ha mindegyik válasz jó,akkor vége, ha nem, akkor kezdjük elölről.

    4. feladat: chatGPT által generált feleletválasztós teszt húsvét témakörben (3 perc) -egyéni munka

    Prompt: Készíts feleletválasztós tesztet angol nyelven a húsvéttal kapcsolatban.Adj tíz tesztfeladatot!

     

                  

Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Evaluierungsplan

Szóbeli értékelés az óra végén.

Differenzierung

Különböző képességű és tudású tanulók alkotják a párokat,csoportokat, így tudják segíteni egymást.

A feladott szorgalmi feladat egy kicsit gondolkodtatóbb. 

Hausaufgabe, Projektaufgabe

A tanulók írjanak egy 12-15 mondatos  levelet egy külföldi barátjuknak  Easter in my Family címmel, felhasználva a tanult ismereteket, új kifejezéseket.

Szorgalmi feladat : szövegkiegészítés GCSE  p 175/2

Angehängte Datei