- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Nincs előre kiadott anyag, mivel az óra egyik célja az is, hogy a tanulók képesek legyenek improvizatív feladatok rugalmas megoldására is, egymással együttműködve.
BEVEZETŐ RÉSZ:
MOTIVÁCIÓ
Egy operai előadás (17.00-19.00, ) napi előkészületeinek és elindulásának modellezése.
Tanulók elképzeléseinek és esetleges tapasztalatainak egyeztetése a valóságban történtekkel.
Ezt minden alkalommal egy - éppen az Operaházban vagy az Eiffel Műhelyházban vagy az Erkel Színházban mûsoron levő konkrét darabon keresztül kívánom megvalósítani.
A szereplők jelmezes képeivel, színpadképekkel reálisabbá tenni a játék színhelyét, a szituációkat, az énekes szereplők karaktereit.
II. A “ szerepek” kiosztása
A tanulók extrovertáltságától függően irányítottan a szerepeikbe bújnak!
FŐ RÉSZ
Minden feladatkör pontos ismertetése és a feladatok kiosztása után ..,( képzeletben, 17.00 .-tól eljátszanánk egy esti előadás elkezdéséig történteket a színpadon és az öltözőkben a színfalak mögött!
BEFEJEZŐ RÉSZ
Videók készítése telefonnal ( diákok körében)az adott szereplői csoportok megvalósult munkájáról.
Pl. Kóruskép
Zenekari kép karmesterrel
Operaénekesek.. jelmez jelzésekkel
Műszak - közös kép
Később , már csak utómunkaként ezekből a képekből fényképmontázs készítése az emlékképekből
A gyerekek gyakorlati feladatainak értékelése az órán nyújtott teljesítmény alapján történik a tanulók egyéni képességeihez mérten.
A tantárgy szubjektív, ezért az értékelésben is az önmagukhoz képest történt fejlődés értékelése a cél.
A sajátos nevelési igényű tanulók esetében mind a koreográfiákban, mind a digitális tartalmak és nyomtatott anyagok esetében differenciálás történik annak érdekében, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a maximumot kihozni magából és az óra hasznos tagjának érezni magát.
A megismert hangfajokhoz mindenkinek keresnie kell a YouTubeon egy megfelelő dalt.