“ Harmadik figyelmeztetés!” Előadás kezdés!” – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Művészetek és humán tudományok
Argomento / Materia
ének-zene, színjátszás
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Meglévő színházi, operaházi ismeretek, tapasztalatok előhívása, kommunikáció fejlesztése. Alapvető hangfajok, operai karakterek bemutatása.
Metodo didattico
csoportmunka
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
Meglévő színházi, operaházi ismeretek, tapasztalatok előhívása, kommunikáció fejlesztése. alapvető hangfajok, operai karakterek bemutatása. A teljes tanulói kört bevonni az interaktív órába.
Concetti
hangfajok, operai karakterek, színházi műszak
Strumenti necessari
kellékek( karmesteri pálca, paróka, póthas, “tenorcipő” Krinolin,) Kihangosító, digitális tábla,laptop, pendrive használata
Durata
45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

Nincs előre kiadott anyag, mivel az óra egyik célja az is, hogy a tanulók képesek legyenek improvizatív feladatok rugalmas megoldására is, egymással együttműködve.

Introduzione e preparazione della lezione / project task

BEVEZETŐ RÉSZ:

 

MOTIVÁCIÓ

 

Egy operai előadás (17.00-19.00, ) napi előkészületeinek és elindulásának modellezése.

Tanulók elképzeléseinek és esetleges tapasztalatainak egyeztetése a valóságban történtekkel.

Ezt minden alkalommal egy - éppen az Operaházban vagy az Eiffel Műhelyházban vagy az Erkel Színházban mûsoron levő konkrét darabon keresztül kívánom megvalósítani.

 A szereplők jelmezes képeivel, színpadképekkel reálisabbá tenni a játék színhelyét, a szituációkat, az énekes szereplők karaktereit.

II. A “ szerepek” kiosztása

A tanulók extrovertáltságától függően irányítottan a szerepeikbe bújnak!

 

Realizzazione della lezione / project task

FŐ RÉSZ

Minden feladatkör pontos ismertetése és a feladatok kiosztása után ..,( képzeletben, 17.00 .-tól eljátszanánk egy esti előadás elkezdéséig történteket a színpadon és az öltözőkben a színfalak mögött!

 

BEFEJEZŐ RÉSZ

Videók készítése telefonnal ( diákok körében)az adott szereplői csoportok megvalósult munkájáról.

Pl. Kóruskép

Zenekari kép karmesterrel

Operaénekesek.. jelmez jelzésekkel

Műszak - közös kép

 

Később , már csak utómunkaként ezekből a képekből fényképmontázs készítése az emlékképekből

Programma di valutazione

A gyerekek gyakorlati feladatainak értékelése az órán nyújtott teljesítmény alapján történik a tanulók egyéni képességeihez mérten. 

A tantárgy szubjektív, ezért az értékelésben is az önmagukhoz képest történt fejlődés értékelése a cél. 

Differenziazione

A sajátos nevelési igényű tanulók esetében mind a koreográfiákban, mind a digitális tartalmak és nyomtatott anyagok esetében differenciálás történik annak érdekében, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a maximumot kihozni magából és az óra hasznos tagjának érezni magát. 

Compiti a casa, project task

A megismert hangfajokhoz mindenkinek keresnie kell a YouTubeon egy megfelelő dalt.