“ Harmadik figyelmeztetés!” Előadás kezdés!” – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Művészetek és humán tudományok
Tema, učno področje
ének-zene, színjátszás
Poklicni predmet(i)
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
Meglévő színházi, operaházi ismeretek, tapasztalatok előhívása, kommunikáció fejlesztése. Alapvető hangfajok, operai karakterek bemutatása.
Metoda poučevanja
csoportmunka
Predmet(-i) javnega izobraževanja
Cilji učenja in razvoja
Meglévő színházi, operaházi ismeretek, tapasztalatok előhívása, kommunikáció fejlesztése. alapvető hangfajok, operai karakterek bemutatása. A teljes tanulói kört bevonni az interaktív órába.
Koncepti
hangfajok, operai karakterek, színházi műszak
Potrebna orodja
kellékek( karmesteri pálca, paróka, póthas, “tenorcipő” Krinolin,) Kihangosító, digitális tábla,laptop, pendrive használata
Trajanje
45 perc
Gradiva, ki se izdajo pred poukom ali za projekt

Nincs előre kiadott anyag, mivel az óra egyik célja az is, hogy a tanulók képesek legyenek improvizatív feladatok rugalmas megoldására is, egymással együttműködve.

Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

BEVEZETŐ RÉSZ:

 

MOTIVÁCIÓ

 

Egy operai előadás (17.00-19.00, ) napi előkészületeinek és elindulásának modellezése.

Tanulók elképzeléseinek és esetleges tapasztalatainak egyeztetése a valóságban történtekkel.

Ezt minden alkalommal egy - éppen az Operaházban vagy az Eiffel Műhelyházban vagy az Erkel Színházban mûsoron levő konkrét darabon keresztül kívánom megvalósítani.

 A szereplők jelmezes képeivel, színpadképekkel reálisabbá tenni a játék színhelyét, a szituációkat, az énekes szereplők karaktereit.

II. A “ szerepek” kiosztása

A tanulók extrovertáltságától függően irányítottan a szerepeikbe bújnak!

 

Izvajanje učne ure/projekta

FŐ RÉSZ

Minden feladatkör pontos ismertetése és a feladatok kiosztása után ..,( képzeletben, 17.00 .-tól eljátszanánk egy esti előadás elkezdéséig történteket a színpadon és az öltözőkben a színfalak mögött!

 

BEFEJEZŐ RÉSZ

Videók készítése telefonnal ( diákok körében)az adott szereplői csoportok megvalósult munkájáról.

Pl. Kóruskép

Zenekari kép karmesterrel

Operaénekesek.. jelmez jelzésekkel

Műszak - közös kép

 

Később , már csak utómunkaként ezekből a képekből fényképmontázs készítése az emlékképekből

Načrt vrednotenja

A gyerekek gyakorlati feladatainak értékelése az órán nyújtott teljesítmény alapján történik a tanulók egyéni képességeihez mérten. 

A tantárgy szubjektív, ezért az értékelésben is az önmagukhoz képest történt fejlődés értékelése a cél. 

Diferenciacija

A sajátos nevelési igényű tanulók esetében mind a koreográfiákban, mind a digitális tartalmak és nyomtatott anyagok esetében differenciálás történik annak érdekében, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a maximumot kihozni magából és az óra hasznos tagjának érezni magát. 

Domača naloga, projektna naloga

A megismert hangfajokhoz mindenkinek keresnie kell a YouTubeon egy megfelelő dalt.