“ Harmadik figyelmeztetés!” Előadás kezdés!” – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Művészetek és humán tudományok
Thema, Lernbereich
ének-zene, színjátszás
Berufsbezogene Fächer
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Meglévő színházi, operaházi ismeretek, tapasztalatok előhívása, kommunikáció fejlesztése. Alapvető hangfajok, operai karakterek bemutatása.
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
Meglévő színházi, operaházi ismeretek, tapasztalatok előhívása, kommunikáció fejlesztése. alapvető hangfajok, operai karakterek bemutatása. A teljes tanulói kört bevonni az interaktív órába.
Konzepte
hangfajok, operai karakterek, színházi műszak
Erforderliche Werkzeuge
kellékek( karmesteri pálca, paróka, póthas, “tenorcipő” Krinolin,) Kihangosító, digitális tábla,laptop, pendrive használata
Dauer
45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Nincs előre kiadott anyag, mivel az óra egyik célja az is, hogy a tanulók képesek legyenek improvizatív feladatok rugalmas megoldására is, egymással együttműködve.

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

BEVEZETŐ RÉSZ:

 

MOTIVÁCIÓ

 

Egy operai előadás (17.00-19.00, ) napi előkészületeinek és elindulásának modellezése.

Tanulók elképzeléseinek és esetleges tapasztalatainak egyeztetése a valóságban történtekkel.

Ezt minden alkalommal egy - éppen az Operaházban vagy az Eiffel Műhelyházban vagy az Erkel Színházban mûsoron levő konkrét darabon keresztül kívánom megvalósítani.

 A szereplők jelmezes képeivel, színpadképekkel reálisabbá tenni a játék színhelyét, a szituációkat, az énekes szereplők karaktereit.

II. A “ szerepek” kiosztása

A tanulók extrovertáltságától függően irányítottan a szerepeikbe bújnak!

 

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

FŐ RÉSZ

Minden feladatkör pontos ismertetése és a feladatok kiosztása után ..,( képzeletben, 17.00 .-tól eljátszanánk egy esti előadás elkezdéséig történteket a színpadon és az öltözőkben a színfalak mögött!

 

BEFEJEZŐ RÉSZ

Videók készítése telefonnal ( diákok körében)az adott szereplői csoportok megvalósult munkájáról.

Pl. Kóruskép

Zenekari kép karmesterrel

Operaénekesek.. jelmez jelzésekkel

Műszak - közös kép

 

Később , már csak utómunkaként ezekből a képekből fényképmontázs készítése az emlékképekből

Evaluierungsplan

A gyerekek gyakorlati feladatainak értékelése az órán nyújtott teljesítmény alapján történik a tanulók egyéni képességeihez mérten. 

A tantárgy szubjektív, ezért az értékelésben is az önmagukhoz képest történt fejlődés értékelése a cél. 

Differenzierung

A sajátos nevelési igényű tanulók esetében mind a koreográfiákban, mind a digitális tartalmak és nyomtatott anyagok esetében differenciálás történik annak érdekében, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a maximumot kihozni magából és az óra hasznos tagjának érezni magát. 

Hausaufgabe, Projektaufgabe

A megismert hangfajokhoz mindenkinek keresnie kell a YouTubeon egy megfelelő dalt.