TSMS mozgásterápia beépített kognitív elemekkel – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Egészségügy és jólét
Témakör, tanulási terület
Komplex korai fejlesztés, szenzoros integráció fejlesztése
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
figyelem felkeltése, fenntartása, közös figyelmi fókusz kialakítása, szenzoros integráció fejlesztése: egyensúly fejlesztése, taktilis érzékelés fejlesztése, reflexleépítés
Módszer, tanulásszervezési
játékosítás
Tanulási, fejlesztési célok
: Az egyensúlyi rendszer stimulálásán keresztül az idegrendszer érlelése, Impulzivitás-gátlás, figyelemkoncentráció, együttműködési készség, izomerő , mozgáskoordináció, szenzoros integráció fejlesztése, aktív és passzív szókincs bővítése.
Szükséges eszközök
Laptop, színkockák, gördeszka, tojásforgó, gyűrű, bordásfal,body-roll henger,
Időtartam
40 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Nincs.

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Az órára a tornatermet kezdés előtt 15 perccel be kell rendezni, hogy a gyermek kész pályán tudja a tornát kezdeni. Zsámolyok, padok, hengerek elhelyezése, színes lap-formák lerakása a különböző "feladat állomások" felépítése érdekében. Mivel a torna használ elektronikai ezközt, a laptopot időben be kell kapcsolni, és az előre elkészített Tankockákat feltüntetni rajta, majd azt bekészíteni a megfelelő "állomásra".

A gyermek érkezésekor leül a padra, köszönünk egymásnak. Rövid beszélgetést tartunk majd elmeséljük neki az aznapi torna feladatait.

Az óra / projekt megvalósítása

A tananyagból felhasznált módszer: tankockalapok létrehozása, memória játék készítés. szín, formák, tárgyak felhasználásával.

  1. feladat: Ölben ülésből lógatás fejjel lefelé.  5x.
  2. Páros lábbal ugrás különböző színű s felületű érzékelő kövekre, s szín-forma egyeztetés.
  3. bújás alagútban, emelt padon
  4. Gördeszkán hason, páros karral húzódzkodás, majd tolatás, s közben az odagurított labdák elkapása, majd a megfelelő színű karikába helyezése.
  5. Pörgés tojásforgóban 10x jobbra.
  6. Zsámolyon hasalva (fekvőtámaszban) játék, az általam elkészített online memória játékkal. Az előre bekészített laptopon hol a bal, hol a jobb kezét használva a touch pad-del irányítja a játékot.
  7. Bukfenc előre 5x.
  8. Pörgés a tojásforgóban balra 10x.
  9. Hason húzódzkodás előre talajon.
  10. Csimpaszkodás gyűrűn.
  11. Séta, egyensúlyozás taktilis érzékelőn.
  12. Mászás bordásfalra 45 fokos ferde padon, majd manipuláció a bordásfel tetején (karikák, színek egyeztetése).
  13. Fordulás hossztengely körül 4x.
  14. Bújás body-roll hengerekben.

Ugrálás nagy labdán, botot fogva, + éneklés.

Értékelési terv

A foglalkozás alatt folyamatos, időben közvetlen visszajelzés a gyermek és a

szülő számára is. A végén összefoglaló értékelés, taps.