TSMS mozgásterápia beépített kognitív elemekkel – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Egészségügy és jólét
Topic, learning area
Komplex korai fejlesztés, szenzoros integráció fejlesztése
Vocational subjects
Competences, skills to be developed
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Professional competences, skills to be developed
figyelem felkeltése, fenntartása, közös figyelmi fókusz kialakítása, szenzoros integráció fejlesztése: egyensúly fejlesztése, taktilis érzékelés fejlesztése, reflexleépítés
Teaching method
játékosítás
Learning and development goals
: Az egyensúlyi rendszer stimulálásán keresztül az idegrendszer érlelése, Impulzivitás-gátlás, figyelemkoncentráció, együttműködési készség, izomerő , mozgáskoordináció, szenzoros integráció fejlesztése, aktív és passzív szókincs bővítése.
Required tools
Laptop, színkockák, gördeszka, tojásforgó, gyűrű, bordásfal,body-roll henger,
Duration
40 perc
Materials released before class or for a project

Nincs.

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Az órára a tornatermet kezdés előtt 15 perccel be kell rendezni, hogy a gyermek kész pályán tudja a tornát kezdeni. Zsámolyok, padok, hengerek elhelyezése, színes lap-formák lerakása a különböző "feladat állomások" felépítése érdekében. Mivel a torna használ elektronikai ezközt, a laptopot időben be kell kapcsolni, és az előre elkészített Tankockákat feltüntetni rajta, majd azt bekészíteni a megfelelő "állomásra".

A gyermek érkezésekor leül a padra, köszönünk egymásnak. Rövid beszélgetést tartunk majd elmeséljük neki az aznapi torna feladatait.

Implementation of the lesson / project plan

A tananyagból felhasznált módszer: tankockalapok létrehozása, memória játék készítés. szín, formák, tárgyak felhasználásával.

  1. feladat: Ölben ülésből lógatás fejjel lefelé.  5x.
  2. Páros lábbal ugrás különböző színű s felületű érzékelő kövekre, s szín-forma egyeztetés.
  3. bújás alagútban, emelt padon
  4. Gördeszkán hason, páros karral húzódzkodás, majd tolatás, s közben az odagurított labdák elkapása, majd a megfelelő színű karikába helyezése.
  5. Pörgés tojásforgóban 10x jobbra.
  6. Zsámolyon hasalva (fekvőtámaszban) játék, az általam elkészített online memória játékkal. Az előre bekészített laptopon hol a bal, hol a jobb kezét használva a touch pad-del irányítja a játékot.
  7. Bukfenc előre 5x.
  8. Pörgés a tojásforgóban balra 10x.
  9. Hason húzódzkodás előre talajon.
  10. Csimpaszkodás gyűrűn.
  11. Séta, egyensúlyozás taktilis érzékelőn.
  12. Mászás bordásfalra 45 fokos ferde padon, majd manipuláció a bordásfel tetején (karikák, színek egyeztetése).
  13. Fordulás hossztengely körül 4x.
  14. Bújás body-roll hengerekben.

Ugrálás nagy labdán, botot fogva, + éneklés.

Evaluation plan

A foglalkozás alatt folyamatos, időben közvetlen visszajelzés a gyermek és a

szülő számára is. A végén összefoglaló értékelés, taps.