TSMS mozgásterápia beépített kognitív elemekkel – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Egészségügy és jólét
Thema, Lernbereich
Komplex korai fejlesztés, szenzoros integráció fejlesztése
Berufsbezogene Fächer
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
figyelem felkeltése, fenntartása, közös figyelmi fókusz kialakítása, szenzoros integráció fejlesztése: egyensúly fejlesztése, taktilis érzékelés fejlesztése, reflexleépítés
Unterrichtsmethode
játékosítás
Lern- und Entwicklungsziele
: Az egyensúlyi rendszer stimulálásán keresztül az idegrendszer érlelése, Impulzivitás-gátlás, figyelemkoncentráció, együttműködési készség, izomerő , mozgáskoordináció, szenzoros integráció fejlesztése, aktív és passzív szókincs bővítése.
Erforderliche Werkzeuge
Laptop, színkockák, gördeszka, tojásforgó, gyűrű, bordásfal,body-roll henger,
Dauer
40 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Nincs.

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Az órára a tornatermet kezdés előtt 15 perccel be kell rendezni, hogy a gyermek kész pályán tudja a tornát kezdeni. Zsámolyok, padok, hengerek elhelyezése, színes lap-formák lerakása a különböző "feladat állomások" felépítése érdekében. Mivel a torna használ elektronikai ezközt, a laptopot időben be kell kapcsolni, és az előre elkészített Tankockákat feltüntetni rajta, majd azt bekészíteni a megfelelő "állomásra".

A gyermek érkezésekor leül a padra, köszönünk egymásnak. Rövid beszélgetést tartunk majd elmeséljük neki az aznapi torna feladatait.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

A tananyagból felhasznált módszer: tankockalapok létrehozása, memória játék készítés. szín, formák, tárgyak felhasználásával.

  1. feladat: Ölben ülésből lógatás fejjel lefelé.  5x.
  2. Páros lábbal ugrás különböző színű s felületű érzékelő kövekre, s szín-forma egyeztetés.
  3. bújás alagútban, emelt padon
  4. Gördeszkán hason, páros karral húzódzkodás, majd tolatás, s közben az odagurított labdák elkapása, majd a megfelelő színű karikába helyezése.
  5. Pörgés tojásforgóban 10x jobbra.
  6. Zsámolyon hasalva (fekvőtámaszban) játék, az általam elkészített online memória játékkal. Az előre bekészített laptopon hol a bal, hol a jobb kezét használva a touch pad-del irányítja a játékot.
  7. Bukfenc előre 5x.
  8. Pörgés a tojásforgóban balra 10x.
  9. Hason húzódzkodás előre talajon.
  10. Csimpaszkodás gyűrűn.
  11. Séta, egyensúlyozás taktilis érzékelőn.
  12. Mászás bordásfalra 45 fokos ferde padon, majd manipuláció a bordásfel tetején (karikák, színek egyeztetése).
  13. Fordulás hossztengely körül 4x.
  14. Bújás body-roll hengerekben.

Ugrálás nagy labdán, botot fogva, + éneklés.

Evaluierungsplan

A foglalkozás alatt folyamatos, időben közvetlen visszajelzés a gyermek és a

szülő számára is. A végén összefoglaló értékelés, taps.