TSMS mozgásterápia beépített kognitív elemekkel – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Egészségügy és jólét
Argomento / Materia
Komplex korai fejlesztés, szenzoros integráció fejlesztése
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
figyelem felkeltése, fenntartása, közös figyelmi fókusz kialakítása, szenzoros integráció fejlesztése: egyensúly fejlesztése, taktilis érzékelés fejlesztése, reflexleépítés
Metodo didattico
játékosítás
Obiettivi di apprendimento
: Az egyensúlyi rendszer stimulálásán keresztül az idegrendszer érlelése, Impulzivitás-gátlás, figyelemkoncentráció, együttműködési készség, izomerő , mozgáskoordináció, szenzoros integráció fejlesztése, aktív és passzív szókincs bővítése.
Strumenti necessari
Laptop, színkockák, gördeszka, tojásforgó, gyűrű, bordásfal,body-roll henger,
Durata
40 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

Nincs.

Introduzione e preparazione della lezione / project task

Az órára a tornatermet kezdés előtt 15 perccel be kell rendezni, hogy a gyermek kész pályán tudja a tornát kezdeni. Zsámolyok, padok, hengerek elhelyezése, színes lap-formák lerakása a különböző "feladat állomások" felépítése érdekében. Mivel a torna használ elektronikai ezközt, a laptopot időben be kell kapcsolni, és az előre elkészített Tankockákat feltüntetni rajta, majd azt bekészíteni a megfelelő "állomásra".

A gyermek érkezésekor leül a padra, köszönünk egymásnak. Rövid beszélgetést tartunk majd elmeséljük neki az aznapi torna feladatait.

Realizzazione della lezione / project task

A tananyagból felhasznált módszer: tankockalapok létrehozása, memória játék készítés. szín, formák, tárgyak felhasználásával.

  1. feladat: Ölben ülésből lógatás fejjel lefelé.  5x.
  2. Páros lábbal ugrás különböző színű s felületű érzékelő kövekre, s szín-forma egyeztetés.
  3. bújás alagútban, emelt padon
  4. Gördeszkán hason, páros karral húzódzkodás, majd tolatás, s közben az odagurított labdák elkapása, majd a megfelelő színű karikába helyezése.
  5. Pörgés tojásforgóban 10x jobbra.
  6. Zsámolyon hasalva (fekvőtámaszban) játék, az általam elkészített online memória játékkal. Az előre bekészített laptopon hol a bal, hol a jobb kezét használva a touch pad-del irányítja a játékot.
  7. Bukfenc előre 5x.
  8. Pörgés a tojásforgóban balra 10x.
  9. Hason húzódzkodás előre talajon.
  10. Csimpaszkodás gyűrűn.
  11. Séta, egyensúlyozás taktilis érzékelőn.
  12. Mászás bordásfalra 45 fokos ferde padon, majd manipuláció a bordásfel tetején (karikák, színek egyeztetése).
  13. Fordulás hossztengely körül 4x.
  14. Bújás body-roll hengerekben.

Ugrálás nagy labdán, botot fogva, + éneklés.

Programma di valutazione

A foglalkozás alatt folyamatos, időben közvetlen visszajelzés a gyermek és a

szülő számára is. A végén összefoglaló értékelés, taps.