Előző óra házi feladata: vonatkozó névmások: Mf. 51/1, 2
Bevezetés: Szófelhő: A tanulók a bemutatott szófelhőt 1 percig memorizálhatják, majd minél többet le kell írniuk a felhőben látott szavakból. - Pármunka
A szófelhő linkje a WordArt alkalmazásban: https://wordart.com/edit/kr5pur5rg1wk
2. Tanári kérdések: A szófelhőben található szavak milyen levélből származnak?
Mi az az önkéntes munka?
Milyen önkéntes munkák lehetségesek?
3. Tk. 63. oldalán található levelet elolvassák a tanulók. Tanári kérdésekre válaszolnak a levéllel kapcsolatban. Gap filling: A hiányzó vonatkozó névmásokat beírják a levél szövegébe.
Tk. 63/4. feladat: Listening: Pronunciation: helyes kiejtés gyakorlása.
4. Tk. 63/2. feladat kivetítve: Írják be a tankönyvben a mondatokba a megfelelő vonatkozó névmásokat.
5. Egyéni munka: A 63/3. feladat megoldása: Találják meg a vonatkozó mondatok másik felét.
6. - Frontális munkában beszélgetés kivetített képekről: a képeken látható emberek foglalkozását határozzák meg: légi utaskísérő, recepciós, tanár. Milyen tevékenységet végez az adott foglalkozású ember? Melyiket végeznék szívesen önkéntes munkaként és miért?
- Pármunka: Írjanak olyan összetett mondatokat a képekkel kapcsolatban, amelyek tartalmazzák a tanult vonatkozó névmásokat!
1.
7. YouTube videó megtekintése: Jobs and occupations.
Pármunka: A videó 25 különböző foglalkozást említ. Írják le minél többnek a nevét.
https://www.youtube.com/watch?v=Wvge8RGKpy8
8. Pármunka: Mf. 53/3. Önkéntes munkára jelentkező levél kifejezéseinek megtalálása.
9. Házi feladat kiosztása és az órai munka értékelése
- A szófelhőnél a legtöbb szót leíró pár pluszt kap.
A házi feladatnál: Gyengébb tanulók a munkafüzet feladata alapján dolgoznak, a vállalkozóbbak az órán tanult bármely foglalkozást válaszhatják a jelentkező levél megírásához.
Az órán tanultak alapján egy önkéntes álláshelyre jelentkező levél megírása. Gyengébb tanulók a Mf. 53/4. feladata alapján, a vállalkozóbbak az órán tanult bármely foglalkozást választhatják.