Komposztálás – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Project plan
Sector
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Oktatás
Topic, learning area
Termesztőlözegek
Competencies, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Professional competencies, skills to be developed
Környezeti nevelés
Teaching method
projektalapú tanulás
General subject(s)
Learning and development goals
Komposztálás lehetőségeinek megismerése, elsajátítása
Concepts
Kétnyári növények, obligált, fakultatív, dísznövénytermesztés, tartóshatású műtrágya, termesztőközeg, termesztőberendezés, fólia, üvegház,
Required tools
számológép, okostelefon vagy tablet, termesztőberendezés, növény, termesztőközeg,
Duration
6x3 óra+3x1 óra reflexiókhoz
Materials released before class or for a project

Nézd  meg a  következő honlapokat.

https://humusz.hu/komposztalj/alapok

https://hu.wikipedia.org/wiki/Komposzt%C3%A1l%C3%A1s

 

Introductory part and preparation of the lesson / project plan
https://www.youtube.com/watch?v=VPumLVn2gDk

Videó megnézése elemzése

Fő szempontok lásd előkészítés kiegészítő anyagok

Munka csoportok kialakítása (Különböző kertészeti témák szerint) - Ezt elméletben a diákok maguktól is ki kell találniuk, ha nem lásd megvalósításnál_ (tanári mentori beavatkozás)

Szükséges eszközök beszerzése, kiadása

Területek kijelőlése

 

 

 

Implementation of the lesson / project plan

Ha  a kiadott és  tanult anyagok szerint  nem megy  javaslat  rávezetés a helyes  csoport kialakításra ( szóbeli utalás vagy közlés)

Csoport alakítás

1 csoport  faiskola (6-8 hónap)

2 csoport mezőgazdaság (3-6 hónap)

3 csoport kertfenntartás (3-8 hónap)

4 csoport dísznövénytermesztő üzem (3-6 hónap)

tervezzétek meg a zöld hulladék felhasználást.

Komposztáló tér kialakítása,utána folyamatos  fenntartás (ez 2-3 hónap), kb 1-3 óra alkalmanként

3 hónap után  feltárás kielemzés 1

6 hónap után következő  feltárás kielemzés 2

Végső feltárás után a különböző csoportok  készítsenek tervet a felhasználásra.

Used digital devices
Google Sites
Tankockák (Learningapps)
Google Tanterem
Evaluation plan

Önértékelés Minden csoport  önálló munkanapló (google siteon) alapján elemzi a  komposztálásának lépéseit , ahol hibáztak  ( önreflexió), azt kielemzik, megvitatják egymással.

Gyakorlati munkák értékelése  a  csoportok egymást Végső kielemzéskor  csapatok elemzik a saját munkájukat illetve   vita fórumon megvitatják egyik másik módszer(ek) előnyeit, hátrányait.

tanári értékelés ( inkább mentori) Az esetleges még felmerülő hiányosságokra  rávezetés,  kérdezésekkel

 

Differentiation

https://learningapps.org/watch?v=pp67bouat23

Homework, project task

Csoportok készítsenek egy saját házi komposztálási tervet, és  gyakorlati megvalósítása.