Gyomfelismerés digitális eszközökkel a precíziós gazdálkodásban – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Tema, učno področje
Gyomnövényismeret
Poklicni predmet(i)
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
Növényismeret
Metoda poučevanja
projektalapú tanulás
Cilji učenja in razvoja
Óra végére a tanulók a gyomnövényeket felismerik. Magabiztosan használják a növényhatározó applikációt.
Koncepti
Gyomnövény, morfológia
Potrebna orodja
okostelefon, laminált képek
Trajanje
26 - 27- 30. óra
Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

Mezőgazdasági gépszerelő 10. osztályában az agrárdigitalizáció tantárgy témakörében elértünk a gyomfelismeréshez kapcsolódó tanóra anyagaihoz. Az agrárdigitalizáció tantárgy a tanulók érdeklődését és figyelemfelkeltő tantárgy, mert új technológiai lépéseket tanulhatnak, ismerhetnek meg. Különösen fontos, mert jelenkorban a mezőgazdaságban dolgozók részére egy új technológia megismertetése kulcs kérdés a későbbiekben a gazdaságuk gazdaságos és fenntartható működéséhez. 

Gyomnövényekről készített fényképek magyar névvel ellátva, laminált lapokon.

3 - 4 fős csoportok kialakítása

Projekt munkamenetének ismertetése.

A projekt céljainak ismertetése.

Izvajanje učne ure/projekta

Csapatok felállása alkalmával a szántóterületen a laminált képek segítségével - mely a felismerendő gyomokat tartalmazza- a számukra szimpatikus növényt kiválasztják. Okos eszközüket felhasználva egy növényfelismerő applikáción keresztül a növények leírását egymásnak felolvassák és megszámolják, hogy 10méteres x 10méteres területen mennyi általuk kiválasztott gyomot találnak.

Számadatokat és a növények ismertető jegyeit leírják.

Óravázlat ismertetése tanteremben kivetítő segítségével. Videó elindítása megtekintése. Videó elemzése, érdekességek kiemelése. Bevezetéskor a megelőző növényvédelmi eljárások fontosságát ismertetni. 

Összesíteni az óra végén, hogy a terület bejárás alkalmával milyen és mennyi növényt ismertek fel. A kapott adatokat összehasonlítani és az összefüggéseket kiemelve megállapítani, hogy az input-anyagok kijuttatásának minimalizálásával a környezeti hatásokat csökkentvel és költség minimalizálásával egy fenntartható mezgazdaságot lehet fenntartani.

Digitalne naprave, ki se uporabljajo za ustvarjanje lastne vsebine
Google Forms
Načrt vrednotenja

A tanóra alkalmával azon tanulók akik aktívak további biztatással az érdeklődést és a motivációt fenntartani. Órai munkát dicsérni és biztatni a munkára a tanulókat. 

Google űrlappal a tanulók gyom növényismereti tudását felmérni.

Csoportok véleményezhetik egymás munkáját. Kérdéseken keresztül felmérhetik egymást. Pedagógus a csapatokat értékeli