Gyomfelismerés digitális eszközökkel a precíziós gazdálkodásban – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Thema, Lernbereich
Gyomnövényismeret
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Növényismeret
Unterrichtsmethode
projektalapú tanulás
Lern- und Entwicklungsziele
Óra végére a tanulók a gyomnövényeket felismerik. Magabiztosan használják a növényhatározó applikációt.
Konzepte
Gyomnövény, morfológia
Erforderliche Werkzeuge
okostelefon, laminált képek
Dauer
26 - 27- 30. óra
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Mezőgazdasági gépszerelő 10. osztályában az agrárdigitalizáció tantárgy témakörében elértünk a gyomfelismeréshez kapcsolódó tanóra anyagaihoz. Az agrárdigitalizáció tantárgy a tanulók érdeklődését és figyelemfelkeltő tantárgy, mert új technológiai lépéseket tanulhatnak, ismerhetnek meg. Különösen fontos, mert jelenkorban a mezőgazdaságban dolgozók részére egy új technológia megismertetése kulcs kérdés a későbbiekben a gazdaságuk gazdaságos és fenntartható működéséhez. 

Gyomnövényekről készített fényképek magyar névvel ellátva, laminált lapokon.

3 - 4 fős csoportok kialakítása

Projekt munkamenetének ismertetése.

A projekt céljainak ismertetése.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Csapatok felállása alkalmával a szántóterületen a laminált képek segítségével - mely a felismerendő gyomokat tartalmazza- a számukra szimpatikus növényt kiválasztják. Okos eszközüket felhasználva egy növényfelismerő applikáción keresztül a növények leírását egymásnak felolvassák és megszámolják, hogy 10méteres x 10méteres területen mennyi általuk kiválasztott gyomot találnak.

Számadatokat és a növények ismertető jegyeit leírják.

Óravázlat ismertetése tanteremben kivetítő segítségével. Videó elindítása megtekintése. Videó elemzése, érdekességek kiemelése. Bevezetéskor a megelőző növényvédelmi eljárások fontosságát ismertetni. 

Összesíteni az óra végén, hogy a terület bejárás alkalmával milyen és mennyi növényt ismertek fel. A kapott adatokat összehasonlítani és az összefüggéseket kiemelve megállapítani, hogy az input-anyagok kijuttatásának minimalizálásával a környezeti hatásokat csökkentvel és költség minimalizálásával egy fenntartható mezgazdaságot lehet fenntartani.

Verwendete Anwendungen
Google Forms
Evaluierungsplan

A tanóra alkalmával azon tanulók akik aktívak további biztatással az érdeklődést és a motivációt fenntartani. Órai munkát dicsérni és biztatni a munkára a tanulókat. 

Google űrlappal a tanulók gyom növényismereti tudását felmérni.

Csoportok véleményezhetik egymás munkáját. Kérdéseken keresztül felmérhetik egymást. Pedagógus a csapatokat értékeli