Gyomfelismerés digitális eszközökkel a precíziós gazdálkodásban – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Topic, learning area
Gyomnövényismeret
Vocational subjects
Competences, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Professional competences, skills to be developed
Növényismeret
Teaching method
projektalapú tanulás
Learning and development goals
Óra végére a tanulók a gyomnövényeket felismerik. Magabiztosan használják a növényhatározó applikációt.
Concepts
Gyomnövény, morfológia
Required tools
okostelefon, laminált képek
Duration
26 - 27- 30. óra
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Mezőgazdasági gépszerelő 10. osztályában az agrárdigitalizáció tantárgy témakörében elértünk a gyomfelismeréshez kapcsolódó tanóra anyagaihoz. Az agrárdigitalizáció tantárgy a tanulók érdeklődését és figyelemfelkeltő tantárgy, mert új technológiai lépéseket tanulhatnak, ismerhetnek meg. Különösen fontos, mert jelenkorban a mezőgazdaságban dolgozók részére egy új technológia megismertetése kulcs kérdés a későbbiekben a gazdaságuk gazdaságos és fenntartható működéséhez. 

Gyomnövényekről készített fényképek magyar névvel ellátva, laminált lapokon.

3 - 4 fős csoportok kialakítása

Projekt munkamenetének ismertetése.

A projekt céljainak ismertetése.

Implementation of the lesson / project plan

Csapatok felállása alkalmával a szántóterületen a laminált képek segítségével - mely a felismerendő gyomokat tartalmazza- a számukra szimpatikus növényt kiválasztják. Okos eszközüket felhasználva egy növényfelismerő applikáción keresztül a növények leírását egymásnak felolvassák és megszámolják, hogy 10méteres x 10méteres területen mennyi általuk kiválasztott gyomot találnak.

Számadatokat és a növények ismertető jegyeit leírják.

Óravázlat ismertetése tanteremben kivetítő segítségével. Videó elindítása megtekintése. Videó elemzése, érdekességek kiemelése. Bevezetéskor a megelőző növényvédelmi eljárások fontosságát ismertetni. 

Összesíteni az óra végén, hogy a terület bejárás alkalmával milyen és mennyi növényt ismertek fel. A kapott adatokat összehasonlítani és az összefüggéseket kiemelve megállapítani, hogy az input-anyagok kijuttatásának minimalizálásával a környezeti hatásokat csökkentvel és költség minimalizálásával egy fenntartható mezgazdaságot lehet fenntartani.

Digital tools used
Google Forms
Evaluation plan

A tanóra alkalmával azon tanulók akik aktívak további biztatással az érdeklődést és a motivációt fenntartani. Órai munkát dicsérni és biztatni a munkára a tanulókat. 

Google űrlappal a tanulók gyom növényismereti tudását felmérni.

Csoportok véleményezhetik egymás munkáját. Kérdéseken keresztül felmérhetik egymást. Pedagógus a csapatokat értékeli