Ecsetrajz 3 tónusban – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Művészetek és humán tudományok
Tema, učno področje
tónuscsoportok
Poklicni predmet(i)
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
Pontos érzékelés, összefogó megfigyelések, lényegi elemek csoportosítása, döntés
Metoda poučevanja
problémaalapú tanulás
Predmet(-i) javnega izobraževanja
Cilji učenja in razvoja
A gyakorlat segít a látvány tónuselemeinek tudatos, képszerű leképzésében
Koncepti
tónuscsoportok, ecsetjáték, tiszta kontraszt
Potrebna orodja
ecsetek, közép tónusú papír, fekete és fehér tus
Trajanje
2x4 óra
Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

A feladatnak megfelelő beállítás berendezése, főbb szempontok és célok összefoglaló magyarázata.

Izvajanje učne ure/projekta

Személyesen vezetett munka. A kis létszámú csoportot tagjait haladási ritmusukhoz alkalmazkodva konzultációkkal segítem.

A munka adott fázisaiban a tagok reflektálnak egymás munkáira is.

A második alkalommal a feladat hasonlóan ismétlődik célirányosabb korrektúrákkal segítve a koncentráltabb képi megvalósulásokat.

Digitalne naprave, ki se uporabljajo za ustvarjanje lastne vsebine
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Načrt vrednotenja

Részletes szóbeli értékelés.

A feladatmegoldások egyéni sokfélesége mellett fontos a fejlesztési céloknak megfelelő végeredmény.

Az értékelés a munkafolyamat egészét érinti, rámutatva az abban megfigyelhető egyéni karakterjegyekre, gyengeségekre, erényekre.

A végső közös megbeszélésen a kiadott feladat fő céljait, szempontjait elevenítjük fel, ezek szerint a diákok elsősorban egymás munkáira reflektálnak, majd e reflexiókat egészítem ki saját észrevételeimmel

Diferenciacija

A feladat, és a képzés lényegi eleme az általános szakmai feladatok minőségi megoldása mellett a személyes karakterjegyek felismerése, erősítése. A feladatmegoldás során a személyes konzultációk, korrektúrák messzemenőkig figyelembe veszik az adott tanuló fejlődési útját, annak aktuális stádiumát, egyéni szakmai érdeklődédét, céljait. A folyamatban fontos szempont a lemaradó rész-képességek felfejlesztése.

Domača naloga, projektna naloga

Tónusvázlatok készítése redukált (3) tónusban, tetszőleges látványról.